Een vreugdevolle dag met verdrietig tintje

Ik begin maar met wat voor ons vanmorgen een schok was . Ik had Marietta gisteren een mail geschreven omdat ik het gevoel had dat er ergens gewoon iets niet goed was en ik dacht misschien met haar vader of moeder. Nu heb ik een berichtje van haar terug gekregen en het heeft ons allen hier diep geraakt.
Meine kleine Enkelin Emilia hat sich am Mittwoch auf die Reise in den Himmel gemacht und wird uns als hellleuchtender Stern und Sonnenstrahl in unserem Leben auf Erden begleiten.
Wir sind so unendlich traurig und es schmerzt unbeschreiblich.
Wir hoffen, wir können Dominik und Theresa in der nächsten Zeit stärken und stützen……
Ze vertelde dat haar kleindochter Emilia afgelopen woensdag gestorven is. Wat een enorm leed en wat erg voor Dominik en Theresa (Dominik was school en sportvriend Jannick) Ik kan dit niet neerschrijven zonder te huilen de confrontatie is te groot .

Er zijn ook vreugdevolle dingen vandaag. Ingrid en Jannick zijn 5 jaar getrouwd. Ik ben samen met Jan de bloemen gaan halen die Els en Nance besteld hadden . Een prachtig boeket met daarin zonnebloemen die duurder zijn dan rozen.
Dan ook gelijk maar ons cadeau gegeven . Heel veel tulpenbollen in allerlei soorten en kleuren. Ik had Els gevraagd om ze te kopen en mee te nemen. Ze waren heel erg blij met de cadeaus.
Ik was vanmorgen om voor zessen wakker geworden omdat het heel hard regende maar ook al is het zwaar bewolkt is het toch 19 graden en nog steeds droog. Af en toe probeert de zon erdoor te piepen.
Net even met Jan iets kleins gegeten , we gaan vanavond met elkaar eten bij de Speiskammerl.
Ik realiseer mij nu nog meer hoeveel geluk we hebben dat het met Sabrina zo goed gaat, het had ook anders kunnen zijn.
Ik was de hele dag wat aangeslagen en niet veel gedaan. Eind van de middag gingen we met elkaar aan de wandel naar de Speiskammerl en we hebben ongelooflijk lekker gegeten. Jan , Jannick en ik hadden Carpaccio met kaas rucola en pesto en 2 reuze garnalen . Ingrid had Kartoffelnsuppe en Theresa en ik dacht Nance de Kasknödelsuppe.
Daarna hadden Els en ik de spies met 3 soorten vlees, Jannick , Jan en Nance de Steirische Cordonblue. Ingrid had lamscoteletten. De kinderen aten gewoon van ieder wat. We hadden allemaal verschillende nagerechten van het natuurijs. Jannick en ik voor de alcohol ijsversie, Theresa de Waldbeeren, Nance het Apfelstrüdeleis, Sabrina aardbeien en Jan de ijskoffee. Els koffie en Ingrid witte chocolademousse met aardbeien. Jannick en Ingrid gingen vanaf daar samen nog wat uit en wij zijn met elkaar naar huis gelopen,. Ondertussen regende het heel hard en we waren aardig doorweekt bij aankomst. Els en Nance reden gelijk ook naar huis. Thuis eerst allemaal de natte kleding uit . Sabrina haar pillen en bedklaar gemaakt dan haar er in gelegd en haar niet meer gehoord geen enkele kik. Het onweerde flink en het bleef ook heel hard regenen er is extreme regen voorspeld dus afwachten maar wat het wordt. Theresa zit nog bij ons tv te kijken eigenlijk had ik gezegd dat ze dan om half 10 erin moest gaan maar ze vindt het erg leuk en met het onweer laat ik haar maar zitten.
Het was dan de huwelijksdag van Jannick en Ingrid maar ergens zat het helemaal niet goed. Jannick had van alles geregeld en ook wij en de zussen maar Ingrid wilde het niet vieren die wilde naar Oberwölz geen idee waarom. Dat zat Jannick de hele dag al dwars. Ze zijn samen nog wat gaan doen maar ik ben bang dat het escaleerd.

Jeetje Nicolette, wat een schok! Kan me jouw gevoel zo goed voorstellen. Gefeliciteerd met en voor Jannick en Ingrid!!! ❤️

Annemarieke 2020-08-29 22:25:47

Speisekammerlagen is super! Wij gingen daar ook altijd iedere vakantie eten. Heerlijk!!!

Annemarieke 2020-08-29 22:27:04

Ingrid en Jannick van harte gefeliciteerd met jullie 5 jarig Huwelijksfeest,enwat fijn dat Els en Nance erbij konden zijn nu, geniet nog maar lekker na van dit alles. Enwat erg voor Dominik en Theresa,die er nu een kleinkind moeten missen, gecondoleerd hiermee,,ze was nog zo jong.

Christina 2020-08-30 04:27:47

Zie al dat lekkers en dan zonder mij😩😩fijn dat het een leuke dag is geworden