Bodenmais

Oostenrijk, Kleinsölk

17 maart
Gisteren naar de Brückenhof geweest even nog wat drinken met Peter en een aantal mensen van de groep. Toen we weg wilden gaan zat Helmuth Atzlinger daar en dus ook nog even aan de praat geraakt. Een paar dikke zoenen gekregen die ik door moet geven aan Hermi. Dan naar Haje en Carolien want we zouden de rollerbank voor Jannick ophalen. Einar had zijn feestje gegeven want hij was 2 weken terug jarig maar toen was iedereen ziek. Dus we vielen met onze neus in de worteltjestaart, erg lekker.
Gisteravond nog met elkaar geskypt, dat is altijd leuk om iedereen te horen.
Hoorde van Kirsten dat Olivia morgen aan de neusamandel en haar oortjes geholpen word. Altijd zielig maar je weet gewoon dat ze ontzettend opknappen. Maar het blijft een operatie.
We waren ook al door Hedi gebeld want Jan zou naar haar verjaardag gaan maar Dieter wordt dan geopereerd aan zijn schouder.
Eind van de morgen vertrokken, we zijn met onze auto gegaan want daar passen de skies makkelijk in.We moesten eerst nog langs Ramsau want Jannick zijn bindingen van een paar skies moesten vervangen worden. Ook hadden we nog spullen van Reini. Dus ook nog langs hem en gelijk ook nog skies van hem meegenomen (posigrip) voor het geval dat niks te waxen is. Het regende wat maar toen we voorbij de tunnels waren hoosde het.
In Bodenmais eerst langs het toeristenbureau en dan naar ons onderkomen. We zitten in Ferienhaus Brem aan de Silverberg. Dan nog even naar het dorp om wat inkopen te doen en even bij de Joska gaan kijken. Wat een mooie dingen hebben ze daar. Ik vind niet alles mooi sommige dingen vind ik kitcherig maar ze hebben dus ook vreselijk mooi glaswerk en kristal.
Morgen gaan we nog even terug want we hadden een bon voor een gratis gegraveerd glas maar de graveerder was al weg. Kunnen we morgen ophalen. Dan bij de chinees eten gehaald en we kunnen een koelkast gebruiken dus we kunnen er morgen ook van eten.
We hebben een tv tje op de kamer als je grootbeeld gewend bent en zo kippig als ik dan is dat op 5 meter afstand niks te zien. We hebben hem een stuk naar voren kunnen verplaatsen zodat ik iets kan zien. we zijn vroeg gaan slapen.