Fietsen door Apeldoorn

Nederland, Apeldoorn

Ik ben samen met Jannick met de bus naar het centrum van Apeldoorn gegaan.
Hij heeft een Tjechische telefoon die hij wilde laten ontlokken, in Oostenrijk kregen ze het niet voor elkaar maar hier ging het probleemloos. Nog wat rondgekeken maar het was erg warm en benauwd dus we waren het gewoon zat.
Ik ben in de avond met Diane gaan fietsen in Apeldoorn en omgeving. Een lekker ijsje eten hoorde daar ook bij. Het was nog 20 graden in de avond. We waren rond half elf weer terug.

Nederland Kampioen Zomerbiatlon
Afgelopen woensdag ben ik zelf naar Nederland gereden, best spannend want het was de eerste keer dat ik zo'n eind gereden heb. Het ging zeer voorspoedig.

Ik kon donderdagavond bij RW de Rottemeren in Bergschenhoek luchtwapen schieten, wat erg fijn was want ik schiet zelf KK. Het ging best goed en had er vertrouwen in dat het ook zondag goed zou gaan.

Vrijdag had ik een gesprek met mijn nieuwe sponsor, Imatech gaat mij sponsoren en uiteraard ben ik daar zeer blij mee.

Zaterdag ben ik naar de Skike clinic op Papendal gegaan. Het was de allereerste keer dat ik er op stond.
Een soort langgerekte skates op luchtbanden en je gebruikt er ook stokken bij.
Ook ben ik op Papendal naar de wapenbeurs geweest. Ik heb daar een zeer goede kijker kunnen kopen.
Zonder kijker kan ik mijn schoten met KK niet zien en corrigeren.

Zondag De grote dag , ik had een goed gevoel en ik schatte maar 1 andere atleet in dat hij een gevaar voor mij zou kunnen zijn.
Hij heet Björn en is eigenlijk schermer, hij heeft elk jaar op Papendal meegedaan aan de zomerbiatlon en kan vreselijk hard lopen. Uiteraard kan er altijd een outsider zijn dus in je zak heb je het nooit.
Vanaf de start ging het gelijk op tot de eerste schietbeurt, ik schoot slechts 1 misser maar Björn had er gelijk 4.Ik ging dus met ruime voorsprong vanaf de schietplaats. Hoewel Björn een hoop tijd goed maakte had ik nog steeds een voorsprong bij de 2e schietbeurt, ik schoot alles raak en Björn had 1 misser. Ik kwam met ruime voorsprong over de finish.
We hadden nog gevraagd bij de organisatie wanneer de prijsuitreiking zou zijn en helaas was dat voor ons te laat want ik moest nog naar Beesel in Limburg voor het Benelux Shampionship Skike.
Ik mocht de proloog overslaan maar had daardoor wel een slechte startpositie op de allerlaatste plaats. Toen het startschot viel ging ik zo hard tussen iedereen door dat ik in de kopgroep van 3 gelijk weg was.Voor het publiek was dat spectaculair om te zien.Ik kon het 2 1/2 ronde volhouden en toen moest ik mijn meerdere in de oudere garde erkennen. Ik werd 5e en was daar toch tevreden mee gezien ik nog nooit zo'n eind en zo'n tempo erop gedaan had.
Skike Nederland heeft mij een paar Skikes gesponsord en daar ben ik ontzettend blij mee want het echt tof om te doen. Volgend jaar wil de gemeente Beesel opnieuw dit evenement houden en sponsoren en ik wil daar zeker weer bij zijn.
Vooral de Duitsers waren erg goed.
Ik heb een pilsje van hem te goed want Christof (de winnaar) vond mijn techniek in de bochten zeer goed en was onder de indruk van mijn race.
Ik was met de auto en reed zelf dus geen alcohol.
IK vond dit een zeer geslaagd weekend. En een goed begin in aanloop van mijn komende seizoen.