Een rustige zaterdag

Vanmorgen rondom 8 wakker en een film in bed kijken. Dan kwam om 10 uur Jannick met zijn dochters om koffie te drinken. Het was super zonnig en al lekker warm maar helaas rond het middaguur helemaal dichtgetrokken en donkere wolken.
De paashaasbroodjes voor het paasontbijt gebakken anders moet ik wel heel vroeg opstaan. Dan kunnen ze ook gezegend worden straks om 13 uur is de dienst op tv.
Eten gemaakt Kasespätzel en samen met Jan gegeten. Dan alles op een grote schaal gepakt en ermee naar beneden. Met zijn allen de Segnung van het eten gekeken en Ingrid heeft elke keer de Segnung gedaan met water uit Lourdes. Daarna wat gedronken en zij hebben wat gegeten.
Die Fleischweihe (eigentlich Speisensegnung) ist ein Brauch in Österreich, Deutschland und Südtirol sowie in einigen anderen katholisch geprägten Ländern, wie z. B. Polen. In einem Ritus kurz vor dem Osterfest – am Gründonnerstag oder am Karsamstag – segnet ein Priester Speisen, oft Reindling, Osterbrot oder Osterpinzen, geselchtes Fleisch, Ostereier und Meerrettich (in Österreich: Kren), die dann, entsprechend früherer Tradition, zum Ende der Fastenzeit ab dem Ostersonntag, dem Festtag der Auferstehung, im Familienkreis verspeist werden (regional „Weihfleischessen“ oder „Osterjause“ genannt).
Dan zijn wij weer naar boven gegaan en ik heb een cremetorte Marillen/Rum gemaakt en een Osterlamm gebakken. Het Lamm was de eerste keer en super goed gelukt .De familie benede was in de tuin met elkaar aan het spelen en stoeien. Het was ondertussen weer deels opgeknapt en de zon viel regelmatig tussen de wolken door. Het werd toch nog 22 graden. Dan gingen Ingrid en Jannick met de zonwering aan de gang en Sabrina bleef bij ons. Die vermaakt zich goed.
Zo vieren we toch Ostern/pasen.

Fijne paasdagen

Liduina 2020-04-12 12:04:16

Hij is zeker goed gelukt! Leuk!!!