Weer eens de volle laag

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Woensdag
We hebben de volle laag weer gehad, de eigenaar stormde vanmorgen weer eens binnen.
Hoe we het is ons hoofd halen om zijn bank kapot te maken en onze eigen bank neer te zetten zonder zijn toestemming. Maar hij wist dus niet dat de bank in de garage stond. Nou hebben we gelijk al toen die bank gebracht werd gezegd dat de kussens niet goed waren. We hebben ondertussen al extra kussens er ingestopt en slapen erop is ook niet comfortabel omdat er een balk onder loopt. Hij past niet echt bij onze inrichting en wij hebben er niet omgevraagd , alle meubels zijn van ons zelf behalve de bank en het verschrikkelijke bed wat hij toen we hier kwamen wonen erin gezet heeft. De bank staat in de garage, en is niet kapot maar omdat het een hoekbank is met een los slaapdeel eronder die je dan er onderuit trekt staat het dus in 3 stukken op zijn kant omdat Hansi perse haar extra auto in de garage heeft staan , haar boot staat al in de carport. Toen wij hier kwamen was de garage voor ons bij de woning maar ze nemen ons steeds meer af. We hadden toevallig al Jannicks spullen al uit de garage gehaald, hoewel ze toen we hier kwamen wonen wisten dat we met zijn drieeen waren en ze zelfs gezegd hadden dat Jannick in een van de appartementen kon slapen als er geen gasten waren want hij sliep dus op de bank. . Ik heb geen idee hoe ze het gedacht hadden maar ergens moeten onze spullen staan. Verder wilde hij naar de keuken want die zouden we er uitgesloopt hebben???? Maar die staat er gewoon nog.Niets aan veranderd. Maar ja Hansi was gisteren weer hier en die zal haar klaagzang wel weer uitgestort hebben. We zullen dus de komende dagen nog wel meer over ons heen krijgen. We hebben een nieuw kinderbed gekocht omdat Hansi de ander kapot gemaakt heeft. Gekocht met toestemming van de eigenares.
Maar omdat er maar 1x per jaar groot vuil kan worden ingeleverd heeft het bedje er nog een hele poos gestaan. Kwam Hansi pas vragen waar het bedje is en we zeiden weggebracht. Ging ze helemaal uit haar dak waarom het al die tijd daar gestaan heeft en nu ineens weg was. Ze zeurt al over vuilnis wat in de schuur staat, maar wat we ook 1x per week wegbrengen en de gele zakken worden maar 1x per maand opgehaald. Verder als we veel gasten hebben is er veel afval en we hebben maar een vuilnisbak. Jan stopt het dan in zwarte zakken en als het vuil opgehaald wordt zetten we die ernaast. Ik zou niet weten wat we anders ermee moeten want het is geen vuil van ons maar van de gasten. Er staan 3 fietsen in die schuur van ons want we kunnen ze niet door de auto van Hansi in de garage zetten. Daar zeurt hij nu ook over. Te veel fietsen!! Er staan alleen nog 4x langlaufskies van Jan en mij en dat is ook te veel. Ze mochten al niet in het skihok staan en nu ook niet meer in de garage. Hij kwam binnen en zei ik wil zien wat jullie nog meer gesloopt hebben. We hebben op dit moment alles van de muur afgehaald omdat we willen witten en de gaten hebben we opgevuld. Het huis is zo scheef dat een kast van 80 cm breed al een verschil van 2 cm oplevert en we dus blokjes eronder hebben.
De muren zitten daardoor vol scheuren en we betalen het zelf dat we het een beetje opknappen. We moeten tenslotte wel leefruimte hebben. Norbert de man van Hansi heeft grote olievlekken op het asfalt gemaakt met zijn bootmotor. Door de warmte hebben de gasten met hun grote zware auto met achteruit rijden en dan draaien grote plekken op het zachte asfalt gemaakt. En de metselaar die het bordes opnieuw moest voegen heeft grote cementvlekken gemaakt. Dit is iets wat Hansi heeft geregeld en die ging over deze zaken dan moeten ze het niet ons allemaal in de schoenen schuiven. Gelukkig hebben we maar zelf een boekhouding aangelegd want we hadden de hele winteropbrengst en de opbrengst van de zomer tot nu toe in huis. We kopen daar zaken van voor het huis zoals benzine voor de tractor en de grasmaaiers en alles wat zo binnen komt bv rekeningen van het toerismebureau. Ook de metselaar moesten we betalen en Hansi wilde geld daarvoor maar wij hebben gezegd alleen tegen de rekening. Vond ze niet leuk maar we kregen de rekening. Anders klopt het bedrag wat wij hebben moeten niet. Nou dan kan je pas echt je borst nat maken want vorige keer was hij woedend omdat er te weinig geld was. Wij alles nagerekend en gekeken had hij van een rekening het bedrag zonder de btw genomen en dat scheelt ruim 20 procent. Maar echt geen excuus en dat ging over een paar euro. We voeren nu ook boekhouding over het kasgeld, zodat we ook elke cent daarvan met bonnen kunnen verantwoorden. Hij is nu 8 maanden niet geweest en dan loopt het lekker op. Sommige kassabonnen kan je dan nog slecht lezen en we nummeren ze en aan de hand van wat we opschrijven kan je dan nog aardig bepalen wat er staat. Je wil toch niet voor dief uitgemaakt worden voor een euro. Ik snap niet dat ze geen rekening met een pas voor ons openen, kunnen we de opbrengsten erop zetten en zaken die we betalen kunnen we dan met de pas betalen. Beter overzicht is er niet. En wij zitten niet met en enorme partij geld in huis. Voorheen hadden we het in de wapenkluis maar die hebben we nu in Jannicks huis gezet.
Normaal wordt in de winter als er sneeuw gevallen is bij ons ook een deel van de weg door de schuiver schoongemaakt, nu mag het niet meer want dan beschadigd het asfalt. En dan denken ze dat we alles schoon hebben voor de gasten ’s ochtends de deur uit gaan. Dat lukt even niet met de tractor en handmatig. Je mag ook niet vroeg beginnen van hem want dan maak je de gasten wakker. We wachten nu maar op de winterkabouters.

We zijn vanmiddag Jannick weg gaan brengen naar het dalstation van de Dachstein. Ze gingen daar vanmiddag opnamen maken op het terras ervoor en binnen bij de gondel.
We hebben even staan kijken en zijn toen weg ge gaan. Lekker een ijsje gaan eten op het terras bij Gerhard. Ik had een vruchtencoupe en daar zaten verse aardbeien,bramen, aalbessen, marillen,druiven,himbeeren en bosbessen op. Vooral de himbeeren waren lekker .
Jan is nog wat gaan fietsen en ik ben uit het zicht gegaan.
Het was een snikhete dag maar nu trekt het helemaal dicht en er lijkt een bui aan te komen.