druk druk druk

Oostenrijk, Pruggern

16 september
Vandaag opnieuw naar Liezen gegaan en we zijn daar naar de XXXL Lutz gegaan. Ook een woninginrichtingszaak. Daar hebben we onze eethoek gevonden. De levertijd is nu nog 7 weken maar we hebben nu de eethoek van de eigenaar van ons huis nog staan. Dus we zitten niet op de grond. Ook daar waren Kundentagen en we konden voor niets lid worden.
We kregen een glas Procciuto, ik heb geen idee of ik dat goed schrijf maar een soort Italiaanse champagne. We mochten gratis gaan eten in het restaurant en ook gratis drank daarbij uitzoeken . Daar hebben we uiteraard gebruik van gemaakt. Ik mag op mijn verjaardag gratis komen eten , je krijgt kortingsbonnen voor van alles en nog wat.
Ik heb bij de Lidl vitrage gordijnen gevonden voor onze slaapkamer en de woonkamer.
Ik had voor de caravan van Jannick in Nederland gordijnstof gekocht. Het past goed bij alle vitrages die we gekocht hebben en ik heb voor alle kamers genoeg eraan. Dat was een meevaller. Want nu Jannick er niet in hoeft te wonen doen we er verder niets meer aan.
We zijn ook nog naar de opendag van het PV Revalidatiecentrum in Gröbming geweest.
Het is heel groot en heel modern, we hebben een rondleiding gehad. Uiteraard werden we onthaald met allerlei zoetigheden,drankjes en kon je er semmeln met worsten eten.
Ze bleven maar vragen wilt u wat eten of drinken. Gezellig met een jazzband.
We noemen dit inburgeren.
Jannick opgehaald in Schladming.
Alle vitrage heb ik al genaaid en hangt al. Best lachen, heb ik mijn naaimachine maar geen spoeltjes behalve die er in zat. Ik had geen spelden en probeer zoiets dan maar even te vinden.
Ik weet nu dat het Stecknadeln zijn en dat het dichtstbijzijnde winkel in Gröbming is.
Morgen vertrekken we naar Nederland.

19 september 2006 12:13 | Door: Jan en Erna Ik hoop dat jullie dit berichtje nog lezen voor de operatie van de beide mannen. We wensen jullie in ieder geval heel veel sterkte en hopen dat jullie gauw weer opgekanpt zijn. Als jullie in Nederland zijn laat dan wat horen als je wil. groetjes van ons 4tjes