Top zomer dag

Mittwoch 24.August
Net als gisteren een top dag, warm zonnig en zelfs vandaag nog iets warmer met 30 graden.
Goed nieuws Jannick heeft de baan gekregen en vanaf ik geloof 5 September begint hij bij Arzbacher in Schladming. Daar wordt hij als vakarbeider betaald en waar hij nu werkte was hij leerling. Het kwam totaal onverwacht voor zijn baas maar hij gaat zo veel meer verdienen. Straks gaat Ingrid in de Caritas en moet hij wel zijn gezin kunnen onderhouden.
Theresa was al vroeg bij ons en Ingrid was al vroeg naar Liezen om bij de garage een afspraak voor beide auto´s te maken. Die van Ingrid groot onderhoud en die van Jannick de deuk eruit halen die hij er zelf ingereden heeft. Hij had de container wel gezien maar niet dat die een uitsteeksel had.
Nadat Ingrid thuis was gekomen had ik de Kürbissuppe al op staan dus naar benden gebracht dat Ingrid het af kon maken en ik met Jan samen naar het huis van Annemarieke. Daar ontplofte ik zo wat van boosheid want de een of andere vakantieganger dacht leuk te zijn en had de containers volgestort met afval wat er niet in mag en ons eigen afval kon er niet in. De zakken eruit gehaald en een zak met glas meegenomen en in de glascontainer gedaan. (daar kom je langs als je de wijk uit rijdt dus ze zijn er zeker aan voor bij gekomen. ) De rest niet aan begonnen en aan het afval te zien Nederlanders.De zakken ernaast gezet en hoop dat ze het meenemen morgen. De biobak zit weer alleen bio. Dan begonnen met Jan de laatste dingen in huis te doen. De wasmachine was water in gebleven en dat hebben we eruit kunnen pompen. Zo zijn er altijd onverwachte dingen. Kennisgemaakt met Kathrin de Duitse buurvrouw die er nu was en zich kapot geschrokken was van hoe de tuin (lees oerwoud) erbij stond. Ze heeft gevraagd of Jan misschien af en toe gras wil maaien. Nu was het zo hoog dat kon je niet meer maaien en we hebben haar de trimmer van ons beloofd maar Jan moet eerst nieuw draad kopen en een gaatje boren zodat hij met een dubbele draad kan maaien. Wel vandaag ook bij Annemarieke met de trimmer gemaaid want de randen en langs de bomen en struiken gaat niet met de grasmaaier. Ziet er weer goed uit. We waren tussendoor eerst thuis gaan eten en Ingrid had er nog wat brood bij geroosterd en een toetje gemaakt , lekker. Daarna moest Jan alweer naar zijn werk en hij heeft nog wat boodschappen bij de Penny meegenomen voor mij. Ik hoor zo veel dingen ging vanmiddag even naar de MEZ lopen en het leek wel of ik aan het strand was zo hoorde ik de wind loeien en het was helemaal niet veel wind.Moet nog erg wennen aan de stem van Theresa en heel erg aan mijn eigen stem.
Nog 3 nachtjes slapen , de tijd gaat nu ineens heel snel. Moet voor we weg gaan nog even de financiele administratie doen . Dan weet ik tenminste wat ik uit kan geven. We hebben niet heel veel nodig maar het is wel fijn als we ook weer thuis komen.De Vignetten hebben we allemaal al, de toegangskaarten voor Preding en Stubing ook en de Thermen zijn vrij voor ons. Nou dan heb je al aardig de dagen gevuld. Jan is heel vroeger in Koper geweest en daar willen we in ieder geval een keer heen en we zijn dol op Llubljana dus ook daar weer een dagje heen (jammer Diane was de vorige keer helemaal tof) .
Theresa is dol gelukkig en kan gewoon niet wachten tot we gaan , ze inspecteerd af en toe wat ik zo ingepakt heb en zag een zak met mini marsmellows. Dus iedereen moet horen ja we hebben hele kleine marsmellows mee op vakantie.

Gelukkig voor haar is het inderdaad een zusje want dat verkondigd ze al vanaf het begin van de zwangerschap aan iedereen. Ik krijg een zusje en ik wordt grote zus.

Vandaag ook groot nieuws van de tweeling van Mandy en Derk want die zijn nu thuis. Wat een fijn nieuws toch allemaal.