Dat was even naar Salzburg

Oostenrijk, Salzburg

Dat was vroeg opstaan en we zijn wat later naar bed gegaan zodat Jan laat op de avond nog kon eten. Om half 8 vertrokken we bij stralend weer, zon en blauwe lucht tot aan Radstadt waar nevel hing die vanaf daar steeds dichter werd. Pas bij Salzburg was het weg maar daar was het wel warm maar dichtgetrokken. We misten de parkeergarage bij het instituut dus gekeerd en bij de Spar ertegenover neergezet. We waren mooi op tijd Jan had een afspraak om half 10 maar dat werd 10 uur. Toen Jan aan de beurt was ben ik naar de Spar gegaan , ijskoffie gekocht en een berg kleine plastik bakjes. Die vindt je zo moeilijk en Ingrid en ik gebruiken ze beide graag. Zij voor de miniporties van Sabrina en ik om kruiden in te vriezen. En ze lagen in de bak met 50 procent korting dus niet te weerstaan. Dan weer terug en Jan was klaar dus de autosleutel gevraagd en ik terug naar de auto met de boodschappen na eerst samen de koffie gedronken te hebben. Jan had eten meegenomen dus hij kon aanvallen maar moest even op de CD wachten. Dan samen naar huis gereden met een tussenstop bij de Lidl in Bischofshofen. Dan naar huis en ik had pizzas meegenomen die in de oven en we konden eten want het was ondertussen toch 1 uur geworden. Theresa kwam en die wilde Scula doen ok dus maar met een kwartiertje moest ze weg want haar oogtherapeut was er. Jan en ik uitgebreid het pakket reclame doorlezen en de kranten. Hier trekt het nu ook dicht maar nog steeds erg warm. Giseravond hadden we een flinke onweersbui en daarna weer warm met 17 graden laat op de avond.
Later op de middag nog even met Jan naar de Billa en de Spar en we komen terug stond Jannicks auto op onze plaats en hij moet als eerste er altijd uit dus op zoek naar Jannick. Ik vind wel Theresa op de bank dus ik vraag haar waar is Papa zegt ze beneden zijn schoenen uit doen en ik denk nog ben toch niet gek. Want ik kwam van beneden. Nog een keer naar boven en vraag haar waar is Mama dan? zegt ze in de tuin dus ik loop naar de tuin zitten ze allen daar. Lekker druifje af en toe die Theresa. Alles weer in de kasten geruimd en we kunnen weer wat eten. Groente wordt momenteel slecht aangevoerd maar ik heb toch nog een chinese kool gescoord.Sla sla en sla in alle soorten maten en prijzen is er zat. Maar ik wil ook wel eens wat anders eten. Het is me wel weer genoeg geweest voor vandaag. De trauma heli landde net weer achter ons dat is nooit goed. Voor morgen wordt voor ons gebied extreme regenval opgegeven waardoor overstromingen en Murabgangen mogelijk zijn