Brussel 22/3

Dienstag 22.März
Was vroeg vandaag want Ingrid kwam Theresa om 5.45 brengen. Nog een uurtje bij Opa en Oma en dan toch maar de tv Disney aangezet. Opa ontbijt voor haar gemaakt Oa onder de douche en dan Opa. Ze heeft lekker gespeeld vandaag, het poppenhuis op haar tafeltje gezet dat speelt makkelijker.
Dan door toeval hoor ik wat er in Brussel is gebeurd, verschrikkelijk en alweer heel dichtbij vooral omdat ik niet wist of Malcolm vandaag werkte en zo ja of hij eventueel op de luchthaven Brussel was.
Het was een koude dag , somber donker en maar 5 graden en ze geven weer sneeuwval tot laag op. Dat wil ik eigenlijk niet meer ben klaar met de winter en heb al van het voorjaar geproefd.
Tussen de middag pannekoeken gebakken lekker en niet veel werk.
Eind van de middag nog even Jannick gesproken, hij is op de helft van zijn cursus , veel leren en erg saai ook de praktijk vindt hij saai. Maar nu veel buiten met de praktijk. Morgen en donderdagmorgen nog lessen volgen en donderdagmiddag examen afleggen.
Jan was beneden bezig met drempeltjes maken en als het drempeltje klaar was en vast zat moest hij de deur erop aanpassen. Hij heeft er nu 2 gedaan.
Dan weer naar zijn werk.
Ik kreeg vanmiddag bezoek van Trixi met haar zoon Dominiek van 4. Ik ga vanaf einde volgende maand in de weekenden en op feestdagen Oma voor hem zijn.
Zijn Mama moet dan werken en door de weeks gaat hij ook in de Kindergarten en daarna naar de Tagesmutter. Maar ja die Tagesmutter heeft 5 weken vrij per jaar en op feestdagen en dus de weekenden. Hij was daarnaast dan bij bij iemand waar ze hem helemaal vervuild haalde omdat hij ongelukje had gehad in zijn eigen poep vond en ze niet de moeite hadden genomen om hem schoon te maken. Theresa kon het gelijk met hem vinden en ze had een pruillip toen hij weer weg ging met zijn mama en ook Dominiek wilde nog niet naar huis. Trixi is een alleenstaande moeder zonder familie hier, ze is Hongaarse. Volgende week gaat ze ook weer een weekje met hem naar huis naar Oma en Opa. Ze werkt in de horeca dus dan valt het niet mee.
Dan belde Dennis heel gezellig om te vertellen dat we hem bij Bianca zien dus helemaal fijn dan zien we dus in die week alle kinderen. Hij vertelde dat onze schoonzoon Peter uitgerekend vandaag in Brussel op metrostations roltrappen moest maken. Dan verwacht je niet dat juist hij daar vandaag moest zijn maar gelukkig waren ze het hotel nog niet uit. Hij had ook voor mij even nagegaan of Malcolm vandaag werken moest en die was dus vrij en ver uit de buurt. Dan maak je je zorgen om de een en dan blijkt de ander er te zitten. Banaal.
Ik vind het erg moeilijk omdat ik niet van vliegen houd en dan uitgerekend zondag na dit weer het vliegtuig in moet. Maar ja er staan ook treinreizen op het programma en dan mogen we gelukkig nu de auto doordeweeks van Bert gebruiken . Tja ik laat mijn leven er niet door leiden en probeer me niet door angst te laten leiden.
We hebben net Theresa in haar eigen bed gelegd, dan vraagt ze zelf Oma ik wil naar mijn bed. Je hoort haar dan ook niet meer. Nu wachten op Ingrid.