sportief weekje

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Maandag 8 juni
Vanmorgen 2 uur gaan nordic walken op tempo en wat hoogtemeters gemaakt, het weer was lekker en in de zon gelopen. Ook nog even langs dr. Harwald om papieren in orde te laten maken van het rode kruis Schladming. Hij vult zeer vaak de papieren niet goed in door niet te stempelen of geen diagnose en dat soort dingen. Dan krijgen de patiënten hun kosten niet vergoed. Omdat Jannick in Ramsau woont krijgt hij die papieren mee en hij moet ’s ochtends naar school dus moet mama het maar doen.
Jan werkte vanmiddag weer op het Bezirk en Jannick heeft op maandagmiddag sport op school. Daarna gaat hij naar zijn vriend Franzi en vanavond geeft hij les ehbo bij de brandweer.
Om 17 uur gaan sporten bij de senioren en de nieuwe lerares ken ik al want het is Alice Liederer. Ze geeft een goede les , vandaag vooral dehnen en lenigheid. Ik ben met Linde Erlbacher mee terug gereden en kan haar bellen ook voor mee rijden er naar toe. Ze woont op Unter Leiten. Ik werd weer echt verwelkomt door de dames.

Dinsdag
Jannick kwam gisteravond met de auto van Jurgen naar huis en is er vanmorgen mee naar Schladming gegaan, zet hem dan bij hem terug. Dan naar school.
Het was vanmorgen echt heel mooi lekker warm weer. Ik ben weer gaan nordic walken. Lekker op tempo. Hoop dat mijn trainingskilometers voldoende zijn voor zondag.
Dan even naar de apotheek in Schladming en Jannick opgehaald.
Jannick doet altijd een middagslaapje en dan trainen. Ik ga dan meestal even lekker rustig op bed met de pc zitten maar ben nu al 2 dagen achter elkaar in slaap gesukkeld. Ik merk dus dat ik behoorlijk train voor mijn doen.
Jan werkt deze week ook weer op het Bezirk dus na het middageten is hij ook weer weg, dan komt hij terug naar huis gaat hardlopen , avondeten en weer werken bij de Billa.
Jannick fietsen en lopen. Die gaat na het avondeten gelijk met Jan weer mee want hij moet nog steeds cursus geven bij de brandweer. Het is hier net een bijenkorf.
Ik verbaasde Jannick vandaag , hij dacht me een plezier te doen en zei ik heb leuke muziek voor je. Had hij van Seer het nummer “Wilds Wossa” voor me. Maar ik begon gelijk mee te zingen vraagt hij waarvan ken je dat? Maar ik luister hier veel naar de radio Ö3 of Steiermarken en daar komt veel Volksmuziek op. Het is mijn talencursus.
In deine Augn host des glitzern
vom oiden Ausseersee
a Lochn so frisch wia
November im Schnee
Wonnsd mi onschaust donn wird mir
so einwenig dabei
i konn mir nimmer vorstelln
ohne di zum sein

und auf amoi is nix mehr
wias vorher woar.

A stimm die so hell
wia a juschroa auf d ‘Höh
a woana so mild
wia der Herbst drei beim See.
Oa wort war scho Zweng

so frisch uns so klor
und auf amoi is nix mehr
wias vorher woar.

Het is echt een andere taal dan Duits in woord en geschrift en dan ook nog plaatselijke verschillen.
Ik val geloof ik op Ausseer Musi ( volgens mij net zo iets als Volendam)
Jannick zei ook dat er binnenkort een open air festival in Bad Aussee is , wil dan daar wel heen.