Nog mooi weer

Oostenrijk, Kleinsölk

Donderdag 22 september
Opnieuw een prachtige zonnige dag,je kan weer gewoon in korte broek en shirtje buiten.
Zijn we in de ochtend naar Ramsau gegaan, koffievisite bij Hedi en Dieter op de camping.
Er zijn er niet veel meer op de camping.
Middageten en toen kreeg Jannick groot alarm van de waterredding. Dus hij als een gek omkleden en weg was hij. Later hem gebeld hoe en wat en ik hoorde al aan de sirenes door de telefoon dat het echt was. Hij was met toeters en bellen onderweg over de Sölkpass naar Murau. Het had iets met kinderen en de Mur te maken maar verder wist hij ook nog niets. Aan zijn stem hoorde ik de spanning, hij wist tenslotte nog niet wat hem te wachten stond. Het is ondertussen 19 uur geweest en hij heeft nog steeds niets van hem laten horen. De spanning is er bij mij ook omdat ik niet weet in wat voor gevaar Jannick zich begeeft. Ik ben altijd gelukkig als hij ook weer heelhuids thuis komt.
Ik was vanmiddag met Jan meegegaan naar Stainach, boodschappen doen. Lekker in het zonnetje en dan weer met Jan terug.

Jannick was laat terug want ze moeten na een inzet altijd al het materiaal schoonmaken en opbergen. Ze hebben in het water naar een baby gezocht. Een vrouw kwam met hevige bloedingen bij de huisarts en die stuurde haar naar het ziekenhuis daar constateerden ze dat de vrouw een kind gekregen had. De vrouw was verward en kan niet zeggen waar ze de baby heeft gelaten.
Ze hebben het gebied afgezocht waar de vrouw woonde, haar man en moeder wisten niet van een zwangerschap en zelf zegt ze dat ze het ook niet wist en ze zo maar ineens een kind baarde en dat het kind dood was. Ze hebben niets gevonden.