Weihnachtsabend

Oostenrijk, Bad Radkersburg

Vroeg wakker zelfs voor de wekker omdat de alarmen gingen , ik trof Jannick en het was geen alarm voor hem of wel Gröbming maar wel voor Winkl. Iets weersbedingd misschien kleder uitpompen of zo. Want we hadden heel veel regen maar in de morgen toch droog. Wij zijn allen opgestaan en gingen om 7 uur op weg en waren omtegen half 8 bij de Lidl. We hadden ons kunnen besparen om vroeg te gaan want mnet als zaterdag was er niets. Dan nog naar de Penny gereden en uiteindelijk had ik wel alles wat Jannick nodig had en nog wat voor ons zelf maar eigenlijk niet waar ik voor ging. Maar niet getreurd we kunnen eten.
Dan terug naar huis en eerst het bed beneden afgehaald en de 2 wasmachines met was aangezet. Dan bij ons zelf poetsen. Jannick kwam thuis en even koffie gedronken. Theresa moest huiswerk maken. Ik vind het belachelijk dat de kinderen hier voor de vakantie zo veel huiswerk meekrijgen want het is echt veel.
En daar was Ingrid al en beneden was het nog een puinhoop. Tja sneller ging niet. Dan met zijn allen even gezeten en mocht Sabrina de cadeautjes van de tantes openmaken. Daar zat een geweldige hit in , we kwamen niet meer bij. Een Olof muts voor Sabrina en daar kan je de armen en hoofd van bewegen. In de uiteinden zitten knijpdingen waarmee je ze laat bewegen. Ook zeer therapeutisch voor Sabrina want ze moet dan zelf knijpen. Ook de elandknuffel vindt ze leuk. Dan bij ons alles nog afgemaakt en alles van Theresa is nu echt beneden. De eerste was is naar beneden en de volgende zit in de droger. Dan komt er nog was aan denk ik want Ingrid heeft ook nog koffers bij zich. Ze lieten Sabrina bij ons zodat ze beneden dingen konden doen. Dan kwam Jannick boven en ben ik even gaan douchen en daarna Jan.
We hadden kantenklare broodjes voor tussen de middag meegenomen dus dat was snel klaar. Ondertussen is het half 3 en Jannick is het vredeslicht gaan halen dan halen we de kerst binnen. Ik heb de radio Ö3 aanstaan lekkere kerstmuziek. Als Ingrid naar de kindermis gaat dan doe ik de geschenken onder de boom en ga aan het eten beginnen. Als ze dan terug komen kunnen we eten en daarna Bescherung,

Dan zie ik en verdrietig berichtje. Rene Boers vroegere buurtgenoot en de concierge toen Jannick op school zat is overleden.
We hadden nog altijd contact op Facebook.

Ingrid en Theresa gingen samen naar de kindermis en Sabrina bleef bij os . Dan kwam Jannick ook weer thuis met het vredeslicht. Het avondeten was een groot succes, lekker gegeten en ontzettend gezellig . Dan gingen we voor de Bescherung naar beneden. Ze steken altijd echte kaarsjes aan in de kerstboom. We zingen bij de kerstboom en Ingrid speelt gitaar. Dan ben ik met Jannick en Theresa meegelopen voor het Rauchern van het huis. Theresa verspreid het weiwater met een veer in de naam van de Vader, de Zoon en de Heiligen geest. We doen elke ruimte en ook rondom het huis , de garage en de autos.
Daarna gingen we geschenken uitpakken. De mooie verftekeningen heeft Sabrina gemaakt op therapie. Beneden klaar waren er bij ons ook nog geschenken. Sabrina is zo blij met het piratenschip van little people. Theresa ook blij met haar feeen playmobil. Dan zijn ze gegaan en wij moesten alles op de hand afwassen want onze keukenafvoer loopt niet meer en ook de Vaatwasser doet het niet meer.
Dat was een hele klus. Dan samen met Jan een kerstprogramma gekeken.