Allerheiligen

Samstag 1.November
Gelukkig alweer mooi en zonnig weer op het balkon werd het zelfs 25 graden. Ik was al vroeg wakker want om kwart voor 6 ging de babyfoon aan en om 8 uur was Theresa wakker.
Lekker tuttelen aankleden en ontbijten.
Rondom half 11 kwam Jannick thuis en nog een poos zitten niks doen en luisteren naar de muziek van Hugh Laury die Jannick op zijn google account heeft staan. Ik vind het geweldige muziek om naar te luisteren. Jannick heeft wat dingen bij Bol .com gekocht want ze bezorgen tegenwoordig ook in Oostenrijk ben ik erg blij mee want ik bestelde altijd Nederlandse boeken ,dvd`s en cd` s bij Eci maar die bezorgen niet meer in het Buitenland en nu dus zij wel. De Woezel en Pip is zo´n enorm succes dat hij nu nog meer gekocht heeft. Dan middageten maken en eten. Daarna toch maar de moed opgevat om de administratie te gaan inruimen en de kasten vullen die daar bedoeld voor zijn. Overal rommel want overal staat wat of zit iets in. Gelijk alles doorkijken en wat weg kan ook maar gelijk weg.
Jan is de werkkamer van Jannick nog een keer witten.Ik ben helemaal happy met mijn kasten. Ik had nog wat van die Dänisches Bettenlager kasten staan van hout (stonden al in huis) maar wat een verschil met het mooie hout wat ik nu heb. Dat grote prijsverschil is het wel aan te zien.
Langzaam aan wordt het steeds meer af.
Ik heb nog heel veel bakken en doosjes staan die wel allemaal zijn opgeruimd maar allemaal nog uitgepakt en een definitieve plaats moeten krijgen. Dat uitzoeken kost veel tijd.
Morgen weer een dag ik heb nu rugpijn van het vele staan.

We kunnen vandaag geen herrie maken dus niets buiten zagen het is vandaag Allerheiligen vandaag.
Dan worden de heiligen en de heiligen van wie we nog niet weten dat ze heilig zijn herdacht.
Zelfs de gebruikelijke 12 uur sirenes op zaterdag gaan vandaag niet af- Het enige geluid van vandaag zijn de kerkklokken die wel volop luiden. Het was gisteren al druk op het kerkhof en vandaag zie je ook veel families samen zijn en samen naar het kerkhof gaan. Het kerkhof staat vol met bloemen en opgemaakte stukken en heel veel kaarsen en lantarens.
Ik heb er helemaal niets mee, ik heb ook nooit de behoefte gevoeld om zelf naar het kerkhof te gaan. Gedenken doe ik mijn gestorven dierbaren in mijn hart en in mijn mind. Ik voel ook niet de behoefte dat als ik dood ben ze mij moeten komen opzoeken of wat dan ook.
Morgen is het dan Allerseelen, de eigenlijke dag waar op de mensen hun dierbare gedenken.

Jannick en Theresa kwamen weer boven en we hebben Happy Feet gekeken, Theresa vond het geweldig. We hebben gezamelijk brood gegeten en nog later koffie gedronken. Nu zijn ze weer naar beneden en is de rust weergekeerd.
In de tussentijd samen met Jannick gulash voor morgen gemaakt, het moet voorlopig nog pruttelen Het ruikt goed en we hebben al wat geproefd en ook dat was goed. Alles vers heerlijk.