Lichtpuntje aan de horizon

Vanmorgen pas om 9 uur wakker na een coma slaap. Jan eruit gestuurd om de beesten te voederen want ik wilde even op mijn gemak wakker worden . Ben toch licht aangeslagen van de Impfung .Dan na een half uurtje toch opgestaan , douchen aankleden enz. Ontbijtje gemaakt en aan de gang. Ik ben 5 kilo stoofperen gaan klokhuisjes eruit. Dan heb ik ze gekookt in bessensap/rode wijn. Als ze afgekoeld zijn ga ik ze in porties invriezen. Dan was het tijd om de Nederlandse belastingdienst te contacteren.
Meestal klagen de mensen over de belastingdienst maar deze dame was vriendelijk geduldig en heeft mij goed op weg geholpen. Wij kregen begin van dit jaar belasting aanslagen van af 2015 en flinke bedragen te betalen voor Jan. Door de Corona kregen we geen telefonisch contact en ook de diensten waren gesloten. Maar uiteraard betalen gelijk. Dat ging voor ons en gaat voor ons nog steeds om veel geld maar we zijn een maandelijks bedrag gaan betalen in de hoop extra tijd te winnen. Jan heeft zijn papieren allemaal kwijt gemaakt of weg gegooid en ik kan niet bij zijn belastingpapieren via internet. Hij heeft geen Digid App want die kreeg hij niet op zijn telefoon en de box enz. functioneert niet. Nu heb ik bij toeval iets in handen gekregen van de SVB waarop duidelijk te zien is dat hij belasting in Nederland betaald. Dus gaan telefoneren en dus nu een dame die mij wel verder wilde helpen en papieren wil laten opsturen omdat Jan daar niet bij kan komen. Jan wordt ten onrechte voor zoveel geld aangeslagen. Het is sinds 2015 zo dat AOW in Nederland wordt belast maar pensioen moet hij in Oostenrijk betalen. Hij wordt dus nu voor alles aangeslagen en we moeten nog uitvinden of hij bv ook in Nederland op zijn pensioen wordt belast want dat zou ook niet mogen. Voor mij betekend het dat ik helemaal niet in Oostenrijk mag worden belast maar dat merk ik pas volgend jaar. Ik heb nu hoop dat het te betalen bedrag in Oostenrijk flink daalt. Dat ik zelfs van Oostenrijk misschien nog wat terug krijg. Klein lichtpuntje aan de horizon. Ik vind dit soort regels gewoon niet kunnen. Of alles betalen in woonland of alles betalen in land herkomst. En wel voor alle regelingen. Wij zouden liever gewoon alles hier in Oostenrijk hebben. Nu vallen we elke keer tussen wal en schip. Oostenrijk geeft aan alle mensen 600 Euro een soort belastingverlaging wegen de Corona doen dat via de Krankenkasse en ja die hebben wij wel maar wordt niet inbetaald door Oostenrijk maar door Nederland. Dus krijgen we niets. Daarna nog even Danuta gebeld en die gaat voor hem ook wat dingen na.
Dan was het ook alweer half 1 en heb ik middageten gemaakt, een tonijnpizza gemaakt en ook gegeten. We hebben ons vandaag zelfs volgens de ongeschreven regels hier vrijdag visdag gehouden. We hadden ook een toetje echte chocoladevla met slagroom. Hoe goed kan je het hebben. Vanmorgen prachtig zonnig weer maar nu half 2 weer dicht getrokken. De kinderen zouden er eigenlijk dit weekend niet zijn maar komen toch vanavond. Jan gaat Theresa ophalen om 18 uur van de blokfluitles en Ingrid brengt Sabrina rondom 5.
Ondertussen is Jannick thuis gekomen van de tandarts. Daar heeft hij dus de hele morgen gezeten. Nu een kies armer en een paar hechtingen erin. Een afspraak om nog een kies eruit te halen en een afspraak om iets aan een andere te doen. Volgens de tandarts kan hij er wel iet aan doen maar staat Jannick volgend jaar dan toch weer daar en moet d ekies er toch uit. Jannick heeft breuken in zijn kiezen. Nu heel erg stil , ik denk dat ze allebei slapen want Meli is uit de nacht gekomen .
Vanmiddag niet zo veel meer gedaan behalve wat voor mijzelf. Het huisje weer open gemaakt en vandaag een flesje met Sleep. Een bodymist of voor op je kussen voor het slapen gaan. De lavendel ruik je er sterk uit. Eind van de middag kwam Sabrina en Ingrid had gezegd dat we om 18 uur Theresa moesten ophalen maar toen Jan daar om kwart voor 6 aankwam stond het kind al buiten in het donker. Thuis waren Meli en Jannick met kerstkoekjes op de koffie gekomen. Meli heeft Sabrina bedklaar gemaakt en moest naar haar werk , Jannick moest flessen afvullen bij de brandweer en wij brachten Sabrina naar bed, Voordat Theresa ook moest was Jannick al terug dus die nam Theresa mee. Dan een rustige avond voor ons.

Sleep is lekker. Ik heb van mijn zusje zo'n roller gekregen.