We beginnen de nieuwe week

Vanmorgen om kwart voor 7 wakker, een beetje tv kijken en dommelen.
Jannick belde en vertelde dat het zusje van de man van Edith gestorven is. Begin 20. Ze was geboren met een hartklepfout en is daar ook later aan geopereerd. Ze moest eigenlijk begin januari nieuwe krijgen maar ze had griep gekregen . Nu werd ze onwel naar het ziekenhuis gebracht daar hartstilstand en 2 uur reanimeren maar helaas. Edith en Harry , haar ouders zijn totaal van de wereld. Met dit hadden ze niet gerekend. Theresa heeft het moeilijk ermee. Ze wonen alle in een huis zoals wij. Als Theresa daar logeerde of op visite was kwam ze uiteraard ok in contact met de andere bewoners.
Ingrid vraagt altijd waarom wij, ik zeg haar altijd elk huis heeft zijn kruis en dit bewijst het maar weer.
Ik ben opgestaan en gaan douchen en ondertussen was Ingrid met Sabrina gekomen. Dus eeen ja geen wonder rst een kop koffie met Ingrid . Theresa was ook wakker geworden en kwam ook boven. Ingrid is nu naar Schladming voor de aanmelding van de nieuwe motor en de kentekenplaat te halen voor Jannick. Het is wel idioot er mag van alles open maar de rijscholen niet. Maar motor en brommer rijbewijzen zouden ze eenvoudig kunnen doen geen contact is mogelijk en dan kunnen ze ook hun hoofd boven water houden.
Het is niet koud of zo maar geen lekker weer door de vele wind en bewolkt.
Hebben wij weer, Jannick kwam pas boven met hu ik heb mail voor jullie gekregen. Oh dus gekeken en het was van een RS verzekering en ik kon niets er van vinden. Wel al 10 jaar lang trouw betaald. Niet heel veel met nu 11 Euro in de maand. Ik dacht dat het een Rechtschutz was van ons. Dat ze ons niet bereiken konden en ja geen wonder het stond nog op een adres in Ramsau. Ik kwam er achter dat het een verezekering was die we bij de ÖMTC hadden afgesloten maar dara hebben we al sinds onze eerste nieuwe auto geen verzekeringen meer. Prompt waren er afgelopen maand problemen bij de bank en oa deze RS was niet betaald , baen 11 Euro bleken er 35 te zijn geworden. Maar goed dus Jannick had ondanks dat we netjes na de eerste mail onze adres aangepast hadden dus weer mail gekregen. Gisteren gebeld want in de maningen stond dat ze van onze rekening ten gunste van Jannick het opniuew zouden afschrijven uiteraard met de bijkomende kosten. Nou ze konden niet zeggen waarom dat het zo stond en alleen Jannick kon dat wijzigen. Toch gek als Jan als verzekerde staat en het van onze rekening afgaat. Thus weer gaan zoeken en nadenken , Wij hebben toen we de auto voor Jannick kochten ale verzekeringen bij de onze gedaan want omdat hij pas 17 was kreeg hij dus goedkoop verzekeringen voor de auto en ze adviseerden om op de auto een aparte RS te nemen omdat jeugdigen vaak problemen bij ongevallen hebben. Dat was in die tijd 9 Euro in de maand dus dat was het niet. Jannick heeft dan na een paar jaar zijn auto ingeruild al zijn verzekeringen afgezegd en naar een ander overgestapt en alles gewoon op zijn naam en wij bij onze nieuwe auto ook. Maar ze hadden dus niet deze die apart bleek te zijn opgezegd . En elke keer als wij adreswijzigngen doorgaven bij de ÖMTC gold dat voor alles maar schijnbaar niet voor het aanhangsel. Als ik voor 1 mei opzeg dus ik ben net aan op tijd zijn we er als het goed is vanaf. Wij dachten dat het een gewone RS van ons was waar wij aan betaalden. Dus 10 jaar lang een verzekering ten gunste van Jannick betaald.