Gründonnerstag

Gisteren viel tot onze vreugde een papier van de gemeente in de brievenbus. We mogen weer gratis afval brengen. Het is wel beperkt tot ik geloof 900kg.
Vanaf volgende week dinsdag mogen we dat op dinsdag in Aich brengen. Behalve een keuken van beneden heb ik een grote hoge koelvriescombinatie die kapot is. Speciaal op het balkon laten staan. Het hele huis staat vol met dingen die weg moeten. Ik denk maandag de aanhanger vullen en afdekken zodat als Meli dinsdag uit de nacht komt ze het gelijk kan wegbrengen. Dan de auto van haar nog vullen en de onze. Kijken hoe ver we komen.
Gisteravond nog fotos van Meli op afgelopen zaterdag erbij gezet (1 april)
Dan belde Jannick tegen 22 uur of hij de auto kon gebruiken. Tja dat mocht wel maar er moest getankt worden anders kwam hij niet ver.Hij moest een vrachtwagen gaan ophalen. Geen idee of onze auto ondertussen ook terug is. Geen idee hoe het verder is gegaan want wij sliepen al.

Wij zijn vanmorgen rondom 8 wakker en een rondje ontbijt tv en dan opgestaan. Douchen , ontbijten enz. Het is nog koud na de nachtvorst maar er is een blauwe lucht en zon. Hopelijk beter dan gisteren want toen kwam er wind rondom het middaguur die het best frisjes maakte.
Helaas bleef het ijzig koud vooral door de wind. En er kwam in de middag steeds meer bewolking.
Ik had gekookt en ben dan naar mijn afspraak bij de PSN gegaan die om 12 uur was. Ik had Jan gevraagd om de aardappelen om 13 uur aan te zetten maar toen ik thuiskwam zei hij oh je bent er al. Dus die heb ik zelf aangezet. De rest van het eten was al klaar. Dan samen gegeten. Normaal eet ik op Gründonnerstag spinazie maar het eten van gisteren verschoof naar vandaag en tja dat waren bietjes.
Daarna beneden gekeken waar Meli en haar vader aan het stoeien waren met een apothekerskast. Daar moest iets andersom en dat lukte niet gelijk. Later op de dag gezien dat de kast op zijn plek staat. Daarna is ze vast gaan slapen. Want ze was nog steeds op na haar nachtdienst.
De Rauchfangkehrer kwam en ik vroeg hem is het niet snel , hij heeft nagekeken en hij was er toch al 2 maanden geleden.
Later Jannick even over de telefoon gesproken. Hij was samen met Dominik naar Liezen gereden daar is hij op de vrachtwagen gestapt en heeft Dominik onze auto terug gereden. De rijtijden waren voorbij dus de vrachtwagen kwam niet niet thuis.
Gelijk gevraagd of hij vis besteld heeft en ja dat had hij. Ik moet het morgen halen want Meli heeft morgen dagdienst en Jannick werkt ook.

Lekker, stockelfish! Geniet ervan!