Toch nog een productieve dag.

Vanmorgen wakker voor de wekker en even in bed tot het opstaan tv gekeken. Douchen doe ik als ik terug kom dus ik was verder snel klaar. Ontbijt gedaan en nu klaar maar gewoon even tijd voor mezelf. Dan heeft Jan mij naar Aich gebracht en later ook opgehaald. Hij had de klusjes gedaan die ik gevraagd had. Het boekenrekje van de wand, een ophang rail in de huiskamer weggehaald en in de badkamer ook een metalen stripje waar iets aan gehangen heeft. De gaten dichtmaken staat nu nog op het programma. Ik was pas laat thuis kwart over 12 of zo en heb gelijk eten gemaakt en dan met Jan gegeten. Om 2 is hij de zandbak uit elkjaar gaan halen. Het is nog vrij warm maar flinke bewolking en vanmorgen bijna geen zon. De sneeuwval in de bergen komt eraan. Het slechte weer voor ons ook.

Ik heb vandaag geprobeerd met Ingrid te praten over dat Theresa graag de Nederlandse school wil bezoeken. Het gaat om 1x per maand op zaterdag van 9 tot 16 uur en 1x per maand op maandag 1 uurtje online. Nou zij is geen Nederlandse heeft er niets mee en is niet van plan er moeite voor te doen. Dus ze betaald niets en ze wil ook niet rijden. Dat hebben we ook niet gevraagd. Dan het eerste probleem de eerste schooldag mag Theresa niet want dan komt er familie om de verjaardag van Theresa te vieren. Lees waarschijnlijk alleen haar zus met 2 kinderen. Ik ging er vanuit als ze dinsdag 20 jarig is dat het weekend ervoor haar verjaardag gevierd wordt maar nee. Het kan niet op zondag en ook niet de week ervoor op zaterdag of zondag. Ze is zo flexibel als dikke stront. Ik heb haar net de gevraagde data van welke zaterdagen en maandagen gestuurd. Zegt ze ook nog en ze begint met haar Zahnspange en ik uh dat heeft toch niets te maken met de zaterdagen en maandag van 5 tot 6 kan je toch vrij houden als je het nu al weet. Tja .
Vandaag had mijn vader 88 jaar geworden, niet meer daar maar niet vergeten.

Jannick kwam eind van de middag eieren brengen kan weer vooruit met 30 stuks, komen van de farm waar Heinz werkt.
Hij wilde azijn hebben en ja dat had ik. Hij vertelde dat hij zich doorgezet heeft en Sabrina nu in de Vorschulegruppe is en dat Theresa dwarsfluit mag spelen. Hij zei ook dat als de evaluatie in januari of februari is je altijd nog kan beslissen om haar een jaar langer te doen. Maar haar niet nu al de kans ontnemen. Ik vertelde hoe het mij vergaan was en dat begrijp ik nu nog meer nadat hij dit vertelde want ze krijgt het echt voor haar kiezen. Jannick heeft haar verteld dat Theresa een afspraak heeft bij de Jugendschutz en ze heeft geen idee wat dat inhoud. Maar Theresa gaat daar zelf zeggen dat ze niet bij Mama wil wonen en voor haar zelf pleiten daar hebben wij geen deel aan. Jannick heeft alleen de afspraak voor haar gemaakt. Verder moet ze het zelf doen.
Gelukkig heeft Jan de zandbak uit elkaar gehaald , die stond op zijn kant tegen het speelhuis. Maar ik hoorde net dat er zware windstoten worden verwacht dan kan het maar beter weg zijn. Toch nog een productieve dag geweest .