Met het Nederlandse team naar Zweden

Zweden, Torsby

ZwedenJullie hadden nog een reisverslag van het trainingskamp in Zweden te goed. Vandaag erop gezet inclusief de fotos. Ik heb er van genoten.
Jannick

Vrijdagmorgen zijn we al vroeg op Schiphol, ik ben de eerste en ga alvast in de rij bij Sterling staan. Even later komen Erik,Herbert en Ilonca ook. Bij de pasport controle wilde Herbert perse in een andere rij staan, deze ging sneller zei hij. Toen we allemaal klaar waren moesten we dus op Herbert wachten. We hadden nog een half uur voor het vliegtuig vertrok en er stond aangegeven dat we 3 kwartier moesten lopen. We liepen in een stevige pas door, bij de gate aangekomen hadden we nog tijd over en dronken we een kop koffie.
In het vliegtuig had ik lekker veel beenruimte omdat ik bij de nooduitgang zat. Veel bewolking maar een goede vlucht.

Aangekomen in Oslo, gewacht op onze bagage en wat gaan eten omdat we op maxi moesten wachten die vanuit Munchen met het vliegtuig kwam.
We werden opgehaald door de opa van de familie Sloof en Erik reed ons naar Torsby.
Ik lag met Erik en Luciën op een kamer, een beetje uitpakken, dan wat lopen en wat voetbal. Joël ligt met Maxi en Herbert op een kamer, Ilonca ligt nog alleen omdat Chardine later komt.

Dag 2
We gingen mountainbiken in de middag en ’s ochtends looptraining.

Dag 3
’s ochtends lopen, Chardine kwam die dag erbij. In de middag gingen we met de kano’s weg.
Erik en ik, Joël en Maxi,Luciën en Herbert. Ilonca en Chardine in een kano.
In de middag zagen we een watervliegtuig die landde en stijgen aan het oefenen was op het water. Rond een uur of zeven een mooie plek gevonden waar we onze bivak konden opslaan.
Beetje zwemmen en vissen en uiteraard eten.

Dag 4
Ontbeten met 2 polarbroodjes (beetje weinig) omdat we ’s middags nog boodschappen moesten doen. Kano indeling: Erik en Ilonca, Herbert en Luciën, Maxi en Chardine, Ik en Joël. We dachten dat we wel in 3 a 4 uur in het plaatsje zouden zijn waar we boodschappen zouden doen maar door slecht weer en niet goed ontbijten waren we na 4 uur op ongeveer 10 km afstand. Hebben we besloten om ons kamp op te slaan, waarna Erik is gaan liften naar het dorp om eten te kopen. Wij hebben ondertussen kampvuur gemaakt , soep opgezet en een soort van pannenkoekenbrood gemaakt. Na het middageten kwam Erik terug met nog meer eten waarna we nog wat konden eten. Na een korte pauze nog gaan vissen , ik had bijna beet.
Verder gegaan naar het dorp , weer is opgeklaard en met een uur waren we in het dorp waar we wilden zijn. In het dorp een korte sprint met de kano om te kijken wie het snelst was.
Dat waren Joël en ik.
Naar een plekje gegaan waar we konden aanmeren en onze bivak opnieuw opgeslagen.
Naar een heerlijk avondeten , nog wat vissen en sterrenkijken. Rond half 10 zaten we nog met zijn vieren buiten en besloten we om buiten te blijven slapen. Erik wilde na het eten loten over de kano indeling, hij moest met Ilonca, (haha) moest hij toch met Ilonca.

Dag 5
Alles inpakken . Kano indeling Maxi en ik, Luciën en Joël, Herbert en Chardine en (hahaha) Erik met Ilonca. We zijn in 1 keer terug gepeddeld.

Dag 6
Vandaag kwam Pim van de NSV bij ons aan.
In de morgen naar de skitunnel in Torsby. Wow ! Het is niet te vergelijken met een Snowworld. Het maakte veel indruk op me. Het was ongeveer min 5. Het is echt een tunnel waar je doorheen langlauft. In een hal trek je de skies aan en je kan dan kiezen door een van de 2 tunnels , in de een doe je de heuvels van links en in de andere van rechts. Een rondje is geloof ik 1,8 km. Het was er druk met teams en ook Björndalen was er.
In de middag zijn we gaan lopen en dan door slecht weer in de sporthal gaan trainen.

Dag 7
In de ochtend weer naar de skitunnel en het was er weer druk. Pim ging mee naar de skitunnel en heeft daar ook foto’s gemaakt. In de middag gaan mountainbiken , een skiberg op, die de Zweedse teams gebruiken voor rollertesten. In de avond kwam Horst aan.

Dag 8
In de ochtend nog wat lopen, klaarmaken voor vertrek. De reis in omgekeerde volgorde weer terug. Op Oslo kwamen we Els Straub tegen, die ook op weg was naar Nederland.Goede vlucht gehad.
Alle foto’s zijn gemaakt door Maxi die werkelijk alles fotografeert.
Jannick

9 september 2007 12:16 | Door: Scarlett Jannick! Je Hebt Het Naar Je Zin gehad Deze Dagen Zo te merken aan je verhaal:D En daar draait het toch om ....Lol Hebben:D Maarja ik Ga weer ik spreek je wel weer ;-) doegdoeg;-) Groetjes:D xxx(k) HVJ(k) Je Nicht: Scarlett

molenaar.ruesink 2016-06-02 18:07:07

19 september 2007 12:35 | Door: cherique hey jannick zozo dat is niet niks wat je hebt beleeft;-) lekker avontuurlijk:D je hebt je dus niet verveelt;-) liefs xxxxx cherique

molenaar.ruesink 2016-06-02 18:07:23

oktober 2007 20:54 | Door: Samantha Kramer zooo zit je daaar nogsteeds.. Lang niet meer van je gehoord.. ik had het pas met jeroen over jou in de les.. we zitte nu alle 2 in 5havo nog op thorbecke.. dusja.. nou khoor je wel.. groetjes sammy