Huwelijk Yasmin en Pascal

Oostenrijk, Enns

Werden we gisteren gebeld door Pascal of we ook naar het Böllerschießen wilden komen. Ik vroeg hem hoe laat hopelijk niet om half 5? Nee ze doen het hier ietsje later , om 6 uur bij de ouders van Yasmin omdat Yasmin daar slaapt. En er is gulaschessen. Verzamelen om kwart voor 6 bij het huis van Yasmins ouders.
Wij zijn gaan eten heerlijk op het terras, ik had gelezen over hun befaamde Burger en die hebben we genomen met patat. Het was van die dikke aardappelpatat en heel veel en de Burger was reuze met veel verschillende groente , een lekkere verse runderburger , gebakken eieren, kaas en weet niet wat nog meer. Voor ons beide teveel. Dus de frieten gingen later mee naar de kamer want ze worden ook niet zacht en blijven knappend. We dronken nog een koffie en die was erg goed, Mozartmelange van Meindl.
Dan kwam Pascal een van zijn gasten brengen die hij van de trein had afgehaald. Ondertussen zijn naam weer vergeten en Jan weet het ook niet. Maar die nemen wij morgenochtend mee naar het Böllerschießen.
Even gemeld dat wij later komen ontbijten . Dus de wekker op 5 uur gezet en dan nog even douchen want ik was gaar en we zijn beide heel erg verbrand. Morgen nog heter. We hadden met Pascal de zaal al bekeken waar het eten en het feest wordt gegeven. Zo leuk en zeer klassiek en erg mooi. Voor iedereen een naam uit hout gemaakt en voor de kinderen een tasje met spulletjes en een beertje waar Yasmin de naam van het kind op geborduurd heeft.
Om half 6 vertrokken we met Enrico naar het huis van Yasmins ouders in Asten. Daar was vuurwerk en de Böllers afschieten. Dan gingen we Gulasch eten (Had Yasmins vader Pauli gemaakt) heel erg lekker en er was Strüdel na. Ik zat dus om 6 uur aan mijn eerste Weisswein gespritzt. Het was een gezellige boel en na het eten gingen ze serviesgoed kapot smijten , iedereen moest serviesgoed uit een bak halen en dan kapot gooien. Wij zijn daarna terug gegaan on half 9 nog wat ontbeten en koffie drinken met Enrico. Dan zijn we gaan douchen en in de sjieke kleertjes. We rijden om half 12 naar de ambtelijke Trauung in Asten maar wij moeten buiten wachten. Om 14 uur is de kerkelijke Trauung.

We mochten toch bij de Amtliche Trauung zijn , voordeel als de Burgermeister er ook bij is. Pascal had mij gezegd ik wil dat iedereen die er vanmorgen ook al was er ook bij kan zijn. Ik had hem al gezegd dat we er geen problemen om wilden dus we waren niet er achter aan gelopen bij het naar binnen gaan. Toen ze binnen waren zijn wij in de hal gaan zitten omdat het daar koeler was en toen kwam Pascal en zei jullie kunnen gewoon naar binnen gaan en achter aan gaan staan. Maar vrienden van hem stonden op voor Jan en mij. Zeer lief en vriendelijk. Renate heeft alles ook in het Nederlands tijdens de Trauung vertaald. De kinderen van zijn zus bleven tot vervelens aan toe er door heen praten en rondrennen dat bleef ook de hele dag zo. (2 en 4 jaar) De kleine van Pascal ook net aan 2 was zeer lief en stil en hij was ook de hele dag ook al hadden Mama en Papa bijna geen tijd voor hem.
Na de Trauung was er wat te eten en te drinken in de hal en we zijn lange tijd in de hal gebleven want dat was beter dan buiten. het was snikheet met 31 graden.
Dan gingen we naar de kerk in Enns , Eerst ook buiten wachten , ze hadden de achterkant van de kerk genomen want ze zouden eigenlijk alles aan de voorkant doen maar daar was geen schaduw. Dan de kerk in met monsmasker en op je plaats mocht je dat dan af doen. Moest eigenlijk in het gemeentehuis ook maar daar deden ze niet moeilijk. Ook daar waren de kinderen een zeer storende factor en er komt een moment waar de beide moders worden gevraagd de huwelijkskaars aan te steken. Het is heel symbolisch en de moeders voorbehouden. Toen ik dat bij Jannick deed voelde dat voor mij zeer emotioneel. Maar Pascals moeder ging samen met haar kleindochter naar voren want die wilde de kaars aan steken maar daar hebben Yasmin en Pascal een stokje voor gestoken met nee dat moet jij doen. Ik vind je bent als moeder daar voor je zoon maar daar was ook de hele dag weinig van te merken. na de dienst was er buiten weer drank en eten en er werd door de mensen van de karanavalsvereniging een spel met Yasmin en Pascal gespeeld. Je kon er niet zitten want de banken stonden ook in de volle zon en eind van de middag tegen Pascal gezegd dat we weg gingen naar het hotel. Even opfrissen en omkleden . We hebben ons een kwartiertje neergelegd en toen kwamen ze allemaal aan bij het hotel en zijn we ook naar beneden gegaan. We waren ingedeeld aan de tafel van de Nederlanders maar daar hadden we niet veel aan. Het eten stond de kinderen niet echt aan ook al was het een kindermenu. Het meisje gooide de worst zo over de tafel. Yasmin had tasjes voor de kinderen gemaakt met kleurpotloodjes , stiften kleurboek en een beer met hun naam erop. Alles werd leeg gekiept en ze gingen op het tafellinnen met hun stiften kladderen. Daar was eerst het eten wat allemaal erg lekker was en daarna ging het feest los. Er was een band maar de mensen namen allemaal de vlucht naar het binnenhof van het hotel waar ook statafels stonden omdat het zo warm was. Er was een videopresentatie heel erg leuk. En de vriendengroep heeft een magazin laten drukken met poster er in over Yasmin en Pascal en met veel fotos. Die werden verkocht voor minimaal 5 Euro en dat geld is voor Yasmin en Pascal. Ipv een bruidstaart hadden ze allemaal heerlijke petits four en toetjes. De Nederlandse familie ging weg en de ouders van Pascal gingen met hen mee. Vrienden van Pascal zeiden dat we met hen mee moesten komen en we gingen op het ontbijtterras buiten zitten. Daar gingen ze spelletjes spelen bv zingen ze wie in januari geboren is en als je dat bent ga je staan en zingen ze je toen en moet je in een keer je glas naar binnen kiepen. Zo gaan ze alle maanden door en onder luid gejuich liet ik me niet kennen en kiepte ook mijn glas naar binnen. We hadden het heel erg leuk en toen hoorden we een andere groep luid zingen en ze zeiden dat kunnen wij beter en ja hoor daar kwam nog een hele groep erbij. Ze haalden Pascal over om met de band te gaan zingen en ging het feest op de dansvloer helemaal los. De band speelde niet echt partymuziek en Pascal ging Andreas Gabalier nummers zingen ja dan gaat het vol los. Er was weer een koud buffet en nog wat gegeten en na twaalven zijn wij naar boven gegaan . Toen hadden wij ook al 19 uur feesten erop zitten. Ik heb ze nog enige tijd gehoord en ben dan toch in slaap gevallen Hij heeft ook het nummer wat hij voor Yasmin heeft opgenomen van Leiwaund gezongen. Dat heb ik nog gehoord en dan niets meer. Ik werd om half 6 door de hitte wakker even naar de toilet en weer in coma gevallen.
Een geweldige mooie dag en een geweldig trouwfeest ging ten einde

Wat een prachtige bruilofd en wat zagen zeer allebei mooi uit,prachtige lokaties en goed georganiseerd allemaal, in deze tijd van Covid19, ditzaleen dag zijn geweest die jullie maar ook zij niet snel zullen vergeten. Bruidspaar van harte gefeliciteerd, en een gelukkig leven samen

Christina 2020-08-04 07:49:46

Wat ziet dat er allemaal mooi en goed verzorgd uit! En wat hebben de vrienden een week gemaakt van het huwelijkstijdschrift! Erg leuk!