Home sweet home

Nederland, Blitterswijck

Maandag 31 oktober
Lange reis, goed weer en voorspoedig verlopen. Al kon je goed merken dat iedereen erg moe was. Jannick is gelijk naar zijn bed gegaan toen we 20.30 thuis kwamen. Ik ben toch maar gelijk begonnen met uitpakken en de eerste was er in.

Weekendje Holland zit er op
Vrijdag
De geplande tijd 4 uur om te vertrekken is prima gelukt. Een voorspoedige reis met op het eind even balen file bij Keulen wat ons zeker in totaal 1 1/2 uur extra reistijd opleverde.
Toen zei de navigatie bij de grens dat we er waren en moest ik eerst het kaartje opnieuw activeren want we waren er echt nog niet. We kwamen 15 uur bij het Roekenbosch in Blitterswijck aan.
Een beetje gedateerd huisje met een niet al te fris uitziende douche maar verder ok als uitval basis. Ik had een hele verdieping voor mezelf en kon kiezen uit 4 bedden.
We zijn eerst boodschappen gaan doen en naast de supermarkt was een chinees dus jullie raden het al.....dat werd overheerlijk afhaal chinees. De openhaard aangemaakt en lekker gegeten en wat voor de tv maar vroeg naar bed de dag was al lang en morgen ook weer vroeg eruit. n lekker gegeten en wat voor de tv maar vroeg naar bed de dazaterdag
De wekker liep om 6.30 af , en om 7.45 vertrokken we naar Cothen. We waren om 9.15 in Cothen en het is altijd leuk om heel veel bekenden te ontmoeten, meestal zie ik ze in de winter maar nu eens in de herfst.
Voor de start van de Krommerijnloppet was de huldiging van de marathoncup. Leo Lansbergen 1e ,ik 2e en Haje Visser die er niet was 3e.
Kreeg een tegoedbon van Vasa die erg goed van pas kwam samen met de andere bonnen die ik nog had kon ik leuk shoppen.Een sporter heeft altijd iets nodig.
Mijn ouders gingen met de nordic walking tocht mee en ik heb vooral met mensen gesproken en me laten voorlichten over een nieuw principe om je skies te prepareren van Pekka.
Als het werkt zoals het verteld werd is het een revolutie maar scepsis houd ik toch altijd. Maar de sneeuwhal is een mooi uitprobeer punt, sneeuw wat eigenlijk meer hagel is en niets gemeen heeft met natuursneeuw en zeer agressief is.
Het vreet de wax onder je skies vandaan.
Ik heb dus 1 paar skating en 1x klassieke skies door hem laten doen.
Het duurde nog tot 15 uur voordat Tomas in Cothen was.Die moest zijn gesponsorde materiaal bij Vasa Sport ophalen en reed daarna met ons mee.
Het was ondertussen zo laat dat we een aantal dingen die we eigenlijk wilde doen niet meer gingen en we snel moesten omkleden inpakken en gelijk door naar Landgraaf.
Kwamen we daar ook nog in een file , door ongelukken en een enorme rij voetbalsupporters op weg naar het stadion.We kwamen toch nog op tijd aan en na de geld afdrage en info konden we onuze spullen gaan uitpakken. Dan skies proberen wat gelijk al rampzalig was, geen van de klassieke skies kon ik mee omhoog en ook de speciaal geprepareerde deden ook helemaal niets dus ik moest gaan skaten.
Het festijn werd geopend door Bibian Mentel voor wie ik een grenzeloos respect heb.Ik had van mijn moeder gehoord wie ze is en wat ze vroeger deed. Ze was een goede snowboardster die getroffen werd door een tumor in haar been die dan gedeeltelijk moest worden afgezet. Ze werd daarna Nederlands Kampioen snowboard bij de gewone Nederlandse Kampioenschappen. Dan ben je een kei in mijn ogen.
Ze is nu ook ambassatrice voor de Johan Cruijff Fondation.
De eerste afdaling werd gemaakt door de verschillende gehandicapte sporters en daarna mochten we allemaal beginnen. Dat viel heel erg tegen en was heel erg zwaar ofwel zoals Tomas zei na de eerste klim " ik proef bloed"
Voor Tomas heb ik ongelooflijk respect voor zijn doorzettings vermogen want ik had het zwaar en hij moet het nog veel zwaarder hebben gehad. Ik geloof dat het rond 3 uur in de nacht was dat mijn 19 klimmen erop zaten en Tomas niet lang daarna.
Ik had de eerste 10 klimmen met mijn eigen geprepareerde skies gedaan maar die waren toen kaal ik heb toen de speciaal geprepareerde Pekka skies gepakt en hoewel ze duidelijk veel langzamer waren zat alles er nog op na de laatste 10 klimmen.Ik wil nog verder evalueren in de sneeuw.
We hebben wat geslapen op de stoelen en banken. In de ochtend had Tomas nog de lust om 2 klimmen extra te gaan maken maar ik niet meer moest tenslotte ook weer helemaal terug naar Oostenrijk en de afgelopen dagen al zeer weinig slaap gehad.
Om 10 uur werd het festijn gesloten en er is iets in de 1800 km gelopen door de 30 teams en tegen de 10.000 euro bijeen gebracht.

Ik wil alle sponsoren van Tomas en mij bedanken dat ze het mogelijk gemaakt hebben dat wij er bij konden zijn.Er is een mooi bedrag (ergens tussen de 9000 en de 10.000 euro) totaal bij elkaar gebracht en dit door de 30 van de 70 geplande teams. Ook de afstand van 1800 km is een mooi resultaat.

Ik was blij dat we weg konden en in het huisje aangekomen was het douchen en slapen.We waren tegen 12 uur bij het huisje.
Ergens na 15 uur waren we allemaal weer wakker en hebben we met zijn drietjes vleesfondue gegeten en een glaasje rode wijn erbij want mijn ouders waren wel 12 1/2 jaar getrouwd gisteren. Daarna ben ik weer naar bed gegaan want de vermoeidheid zit er toch in en morgen weer een lange rit voor de boeg.

Maandag
Voorspoedige reis en we waren tegen 20.30 thuis, auto leeggehaald en naar bed.