Warm , zon en veel regen.

Vanmorgen om kwart voor 8 wakker en zeer goed geslapen. Weer een stuk fitter en beter.
Gelijk eruit en alle ochtend dingen en nu langzaam tijd voor een kop koffie. Het was om voor achten al 16 graden dus het lijkt weer wat te gaan worden maar eerst dikke mist maar de zon komt er akl door en dan is het snel weg. Het heeft weer geregend gisteravond en vannacht en ook onweer. Gisteravond zag de lucht groen helaas krijg je dat niet op de foto.
Ook ging gisteren het alarm, ik wist dat het om mensenredding ging. Vandaag de fotos , het was op de Baustelle bij de Billa en er moest iemand van het bovenste plateau gehaald worden dus het rode kruis had de brandweer gevraagd die met de hoge kraan die daar voor de bouw staat de man eraf gehaald.
Ik ben gaan opruimen en Jan heeft alles op de zolder gezet. Maar goed dat we geruimd hadden want zowel de Rauchfangkehrer kwam als later de man voor de zonnepanelen die konden nu overal bij. Dan heeft hij een plank voor Theresa gemaakt boven haar bureau en zo dat er nog eentje bij kan. Ik een poosje beneden bij de kinderen, Ingrid had dringende afspraken. Jannick zou er zijn maar vanmorgen kwam de schoorsteenveger. Die belde hen al uit bed dus daar begon het mee. Die had gezien dat de zonnepanelen van het water bijgevuld moesten worden. Dus Jannick had gelijk gebeld en die kwamen ook gelijk dus Jannick was bezig. De panelen hebben zich al dik terug betaald. Ingrid was op de fiets weg en er brak een bui uit niet te zuinig. Dat bleven we de hele dag houden zon en bui afwisselend. Ondertussen had ik eten gekookt Sparerib voor mij met witlof en aardappeltjes en voor Jan Pute Leibchen ipv de sparerib. Die hoeft hij niet.
Na het eten was hij ook nog bezig en dan hebben we koffie bij en met Ingrid gedronken. Dan zijn Jan en ik snel naar Haus gereden want onze rails was er. Veel goedkoper dan ze bij de Lutz vroegen maar voor zo weinig 65 Euro is ook niet mis. Op de een of andere manier heb ik al de hele week problemen met mijn ING pas. Ik kon geen geld opnemen bij een Bawag automaat waar ik toch al vaak geld had opgenomen. Bij de McD kon ik niet aan de bestelzuil maar wel gewoon aan de kassa pinnen. Nu kon ik niet bij de Raiffeisenbank geld opnemen. Ik kan in elke winkel betalen maar geen contant geld opnemen. Dus gebeld met de ING het ligt niet aan de pas in de zin dat er ergens iets gespert is of niet goed ingesteld het zou nog kunnen dat er iets beschadigd is aan de pas. Maar het zou zo maar kunnen dat in Oostenrijk bij de banken iets veranderd is. Als het zo blijft in ieder geval een nieuwe pas aanvragen en als het dan blijft gebeuren opnieuw de ING bellen.Eind van de middag kwam Sabrina bij ons en Ingrid ging met Theresa naar karate.
Avondeten met stokbrood met dingen erin. Er was er een pikant en de ander Italiaans maar wij proefden niet echt verschil. Aan de ene kant zijn er dingen op die we erbij hebben maar dan doe ik er weer wat anders daarvoor erbij. Zo blijft het lekker. Sabrina weer opgehaald en wij ook welverdiende rust.
Vandaag mijn zussie jarig , Els gefeliciteerd en een fijne dag.