Heerlijke relaxte dag

Oostenrijk, Pruggern

Was wakker voor de wekker afging , ochtend ritueel en dan kwam Theresa met Ingrid. Al haar spullen om aan te trekken had ze bij zich. Dus Oma en Opa ook maar even aankleden want we gingen weer op weg naar de Galsterbergalm. Ik kleedde me goed aan want als het druk zou zijn breng ik Theresa zelf naar boven met de gondel.
Aangekomen bij de skischool stond daar een miniplukje kinderen en zei de skilerares dat er veel niet kwamen omdat de Scharlach in Gröbming heeft toegeslagen. Dus afscheid genomen van Theresa en lekker naar huis terug. Zo jammer van al die sneuw die we hadden, ja jullie lezen het goed hadden in 1 nacht was er heel veel weg. Van zeer koude temperaturen was het nu in de morgen gewoon 5 graden en warme Föhn. Boven gelukkig genoeg sneeuw.
Maar wel jammer want ook de loipe bij ons zijn gelijk weg. We hebben nog wel sneeuw dus toch wel een witte kerst. Ik wilde nog wel even loten kopen er was nog nooit een 6 voudige jackpot maar nu wel en ik voel het aan mijn water die ga ik uiteraard winnen. Als ik geen lot zou kopen had ik steeds moeten denken zie je wel dat was mijn lot geweest .
De antibiotica is aangeslagen en mijn luchtwegen gelijk veel beter en vandaag voor het eerst opgestaan zonder hoofdpijn. Er zouden eigenlijk vandaag rennen zijn van de skischool dus ik zou met Jan naar boven gaan om te kijken. Jannick had meer werk vandaag dan hij dacht dus die ging het niet halen. Ingrid wilde wel dacht het gaat niet maar uiteindelijk ging ze toch mee naar boven. Slede mee voor Sabrina want het is geen doen om met haar te blijven staan. Lekker ingepakt in een zak gaat het prima op de slee. We rijden van huis weg en Ingrid rijdt achter ons, we slaan af van de B320 om naar Pruggern te gaan en Jan zegt ik zie Ingrid niet meer. We snapten er niets van en dachten ze heeft toch gezien dat we afgeslagen zijn , ze is toch niet in de war en ze is doorgereden naar Haus (daarhad Theresa orig jaar les). Gebeld maar ze nam haar telefoon niet aan eerst gewacht en dan toch maar naar boven gereden. We dachten ook nog ze is toch niet gewoon op de 320 afgeslagen (mag niet) dan zou ze voor ons zitten maar nee onderweg naar boven ging de telefoon. Ze was omgedraaid en terug gegaan want ze was vergeten de aardappelen uit te doen. Haar gezegd dat we op de parkeerplaats wachten. Dan liftkaarten gekocht en met de gondel naar boven. Liftkaartje kost 17,50 Euro. Dat is eenmaal heen en terug zonder skimaterialen maar we mochten wel een slee voor Sabrina meenemen. Theresa kwam net het restaurant uit waar ze tussen de middag met de skilerares eet. Ze had spaggetti vandaag , ze eet nu niet graag harde dingen want ze heeft opnieuw wiebeltanden. Ze ging met het kleine plukje kinderen bijna allemaal kleintjes naar het speelterrein eerst wat spelen en dan moesten ze weer op de skies en we verbaasden ons dat Theresa daar was maar een skileraar verzekerde ons dt Theresa met skileraar Alfi en nog 2 netjes aan het curve skien was geweest op de piste en ja hoor daar gingen ze even later weer heen. Ingrid had het koud was daar rond het vriespunt dus niet echt koud wel winderig. Dus uitgelegd waar ze in het restaurant moest zijn zodat ze bij de grote ramen kon kijken. Maar toen Theresa naar de piste ging konden wij haar ook niet meer zien dus ook maar naar het retaurant daar vonden we Ingrid ook nog buiten met Sabrina en dan samen naar binnen . Was niet makkelijk want alles aan de ramen was bezet met eters maar er waren er al snel klaar en konden we aan de goede kant zitten. Dan gingen ze naar de Fun Slope en zagen we Theresa hopla tegen de steile helling een draai maken en weer naar beneden komen. Zo dat vond ik pas stoer. Omdat er bijna geen kinderen waren hadden ze geen rennen gedaan. Maakt ook niet uit want haar cadeautje had ze wel verdiend al was het maar met dat stukje Fun Slope.
Ze wilde niet met ons naar beneden maar met de skijuf ook goed. Maar uiteindelijk stonden we toch samen in dezelfde gondel. Morgenochtend heeft ze nog les en dan is het weer afgelopen. Ze had ook nog mogen eten maar Ingrid begint aan haar kersteten in de middag en anders heeft Theresa geen trek meer. Wij gaan pas morgenavond tafelen.
Hoor en zie je overal stress stress stress nou wij hebben nergens last van, gewoon geen hoge verwachtingen stellen, alles op zijn tijd en het komt zo het komt. Ook de Heiligenabend.
Jannick was thuisgekomen met een grote kist vol met vele flessen wijn, bier, snoep snacks wat hij zo gekregen heeft vandaag en een behoorlijk geld bedrag. Tja dan weet je dat je door de klanten gewaardeerd wordt, zijn collega ook zo´n bak vol.
We zijn de avond goed begonnen , een stokbrood gesneden en lekkere dingen erbij zoals Wildschweinschinken, Hirschschinken, Kaminwurst , Weinkase en een restje Gorgonzola. Het smaakt we weer. Theresa was vanmiddag alvast aan de schaal met kerstzoetigheden begonnen (dank Bianca). Waarom wachten als we nu al kunnen beginnen met genieten.