Pinksterzondag

Vanmorgen al vroeg wakker , een beetje dommelen en om 7 uur een kinderfilm op tv aangezet voor Theresa. Oma verder dommelen. Om half 8 ben ik gaan douchen en aankleden. Na de film ontbijt en koffie gemaakt. Nu zit Theresa weer een kinderfilm te kijken. Is vandaag de hele dag kinderfilms. Theresa wordt rondom 10 uur opgehaald door Heinz en Carmen en dan gaan ze naar Meli. Hebben wij een dag rust. Hoewel we weinig last van Theresa hebben. We hebben net haar tas ingepakt, tablett, telefoon, drinken, eten. Ze is er klaar voor.
Gisteravond opnieuw in slaap gevallen bij het songfestival- Jan sliep vrijwel gelijk , ik denk dat Theresa het een half uur heeft vol gehouden en ik niet veel later de moed opgegeven.
Het weer is wat we al gewend zijn zeikregen. Later werd het beter met een ielig zonnetje tussen de zware bewolking. De sneeuw is tot op 1500m en ik denk zelfs op veel plaatsen lager. De Sölkpass is nog steeds dicht en ik ben nieuwsgierig wanneer die open gaat.
Het werd wat later dat Theresa gehaald werd en ze was al zo ongeduldig want ze zat om 9 uur klaar en zei waar blijven ze. Het werd half 11 dat ze opgehaald werd. Heinz had zijn auto vol met dingen van Jannick, snoboard, helm, zijn snowboardschoenen, een baal stro of hooi voor Meli en weet ik wat nog meer. Het zal bij hem wel weer opruimen. Ik heb de konijnen eruit gelaten , die waren ook weer blij .Verder de was gedaan en wat opgeruimd. Heerlijk niks doen was het vandaag. Middageten broodjes kroket en een schaal met kleine gehaktballetjes van een soort aardappeldeeg. Smaakte best goed.
In de middag uiteraard F1 kijken en wat een kanjer Max behaalde de eerste plaats. Dan nog even de konijnen verzorgen en de spullen die Heinz had meegenomen in de kelder bij de skispullen gezet. Jannick even gebeld want die had mij al gesignaleerd door de deurbel- Dus even daarna gebeld praat wat makkelijker en hem gevraagd ofhij een melding geeft als ze daar weg rijden. Ze zaten nog op die Murinsel. Het weer was nog minder dan bij ons. Hij vroeg of ik de kruiden van Meli ook nog water wilde geven dus gelijk even gedaan en aan Jan gevraagd om de zak bij hen in de keuken uit de emmer te halen. Was bij lange na niet vol maar rook stevig.
Nu bijna 18 uur en we hebben net de laatste aardbeien gegeten. Ik heb nog een schaaltje voor Theresa bewaard want die is dol op aardbeien net als Oma.
Gisteren had ze een bak vol met allerlei tomaatjes leeg gegeten, een banaan en een bak aardbeien. Over vitamientjes hoef je je bij haar niet druk te maken.
Volgens Jannick is Theresa niet te houden , zo vol energie want tja ze is bij Meli. Hij wenst ons succes als ze weer thuis komt maar ik denk eerder dat ze in slaap valt in de auto en ze dan weer ontladen is. Hij laat in ieder geval even weten wanneer ze daar weg gaan .

Max Verstappen heeft het allemaal gedaan, nu overal nummer 1 , top zo als die heeft gereden in Monaco. Hoop dat Meli straks zich een stuk beter voelt, als ze weer naar huis mag, heel veel sterkte en beterschap voor haar gewenst. Samen een prettige 2 de Pinksterdag gewenst, Jan en Nicolette. Hier is het veel regen en net aan 11 graden, dus echt binnenblijf weer voor ons.