Mooie weer voorbij

Rondom 7 wakker een beetje ontbijt tv en opgestaan. Dan heb ik tosti´s voor het ontbijt gemaakt. Kop koffie erbij en even zitten. Maar eerst liet ik een glas uit mijn handen vallen en uiteraard in 1000 scherfjes. Dus opgeruimd en zo veel mogelijk droog gemaakt want het was gevuld met heet water.
Ik denk dan maar scherven brengen geluk en we kunnen wel wat gebruiken. Dan begonnen met bellen. De Dopplerklinikum 3 x gebeld en elke keer 3x doorverbonden en dan verbroken worden. Dan eindelijk de goede persoon maar die kon niets beslissen en moet eerst met de arts overleggen wanneer het dan kan. Ze bellen mij terug. Dan de internist bellen dan lukte eerst niet en daarna 25 minuten in de wacht. Met resultaat Jan kan morgen eind van de middag komen. Dan eten gaan koken en wel een hele grote pan met hutspot. Ik had uien wortelen en aardappelen dus het duurde even voor alles kant en klaar in de pan was. Zo nog even vlees erbij zoeken . Dan naar beneden bij Ingrid koffie drinken en dan even op Sabrina passen want ze hadden een verkeerde hoeveelheid medicijnen voorgeschreven , het dubbele van wat ze moest hebben. Dat kan een huisarts niet doen dus naar de kinderarts en dan moet de Krankenkasse het weer goedkeuren. Ja je hebt hier niet zo maar iets. Ondertussen half 12 en zo dan het eten maar gaan afmaken dan kunnen we daarna eten. De kop van de week is er af . Jan heeft in de tussentijd even gestoft en gezogen.
Het ontdooide vlees was niet wat ik wilde hebben en ik heb het door de vleeswolf gehaald dus gehaktballen later maken. Het nieuwe vlees was nog beter dan we het wilde hebben dus dat was een lekkere maaltijd. Zo veel gemaakt dat ik alvast de hutspot voor 3 oktober klaar heb en ingevroren. Bij het zoeken in de vriezer kwam ik een soepkip tegen dus die ligt nu te ontdooien dan kan ik een grote pan lekkere kippensoep gaan maken. Vandaag heb ik tijd .
Het is ontzettend zeikweer maar niet koud hoewel er wel weer sneeu voorspeld wordt op de bergen tot een 1500m kan het gaan zinken. Zoals het nu er uit ziet vandaag en morgen regen zonder kou. Dan een hele zonnige warme dag gevolgd door 3 echt slechte koude dagen met veel regen. Tja de herfst is begonnen.
Dan om half 3 kreeg ik Sabrina en Ingrid moest inkopen doen en naar de apotheek. Omdat ik met Theresa bezig was met Squla mocht ze bij Opa zitten en dat doet ze graag. Ze ging met Squla eerst rekenen en zo waar is ze een grote sprong vooruit gegaan. Ze heeft een deel geautomatiseerd. Dus niet 5 en 5 en dan 5 tellen en doortellen met de volgende 5 maar ze neemt nu het getal en telt het daar bij. Ze kan probleemloos tot 20 rekenen. Ook neemt ze als er staat 2 plus 17 het grootste getal en telt er dan 2 bij. Dat heet toch inzicht. Na een poosje gingen we taal doen en zu waar las ze de dingen allemaal weer een sprong vooruit , ze gaat nu ook oe ui ei ij ie begrijpen. Ze wilde daarna een boek lezen dus de AV 1 opgezocht en ja ze spelt en leet dan de woorden maar probeert toch ook te raden want ze wil snel lezen. Oma is helemaal trots en ze mocht dan ook TumTum. Nu net kwam Ingrid terug en nam Sabrina weer mee en Theresa moest tegen haar zin mee want Ingrid wilde een rondje wandelen en dan mocht Theresa met haar nieuwe fiets op de Rennbahn. Maar Theresa kwam zo wat stikkend van de lach terug oh Oma begint het toch weer te regenen. Dat kwam haar niet ongelegen.
Ik heb een teveden gevoel na vandaag, ik kan er niet goed tegen als er thuis allerlei dingen blijven liggen maar werken en thuis bezig zijn dat gaat niet. Zo nu eerst maar weer eens aan het koken , de gehaktballen maken en de kippensoep maken.
Fotos van Jula en Tobi en de oudste van me.