Koud

Zondag
Vanmorgen pas om half 10 wakker. Ik heb gisteravond lang met Erna getelefoneerd dat had ik even nodig.. Dus daarna heel goed geslapen.
Vanmorgen alle ochtenddingen gedaan en dan met een kop koffie van mijn ontbijt genoten. Jan wakker gemaakt de dag kan beginnen.
Het is zeer zwaar bewolkt donker en somber. Op dit moment droog maar het regende gisteravond en ik geloof ook vannacht. De bedden afgehaald en de was aangezet. Ondertussen ook al de 2e was erin. Jan maakt het bed voor mij op. Even net beneden een ei gehaald. Ik wil een boterkoek maken. Meli en Jannick waren kastjes in de woonkamer ophangen. Ze waren gisteren de hele dag naar Salzburg. Auto´s kijken en Ikea.
Het rook zo lekker en vroeg Meli wat ze aan het maken was. Hadden ze aardappel anders. Had ik hier nog nooit gezien en Jannick liet het zien gewoon Duitse tekst en van Unox en van de Lidl. Ik had het daar nog niet gezien want ik vind dat ook erg lekker.
Middageten waren de pizza´s van gisteren die we over hadden. Dus snel klaar en toch lekker.
In de middag gewoon relaxen. In de avond kwam Jannick voorbij en even doorpraten hoe de week eruit gaat zien. Hij moest Ingrid nog bellen want hij wist ook niet waar de therapie is. Dan begon ze tegen hem dat hij in het contract moet laten zetten dat haar contract die zij heeft met de bank (levensverzekering op het huis) ontbonden wordt. Jannick krijgt niet aan haar verstand dat ze haar contract met de bank moet regelen en dat hij als niet partijdige dat niet kan.
Ze moet echt zelf haar eigen zaken regelen. Jannick had wel een bevestiging van haar nodig dat hij 50% familiebonus van zijn salaris kan regelen. Want ze zegt wel dat hij 50 % mag aanvragen maar hij krijgt grote problemen als zij toch 100 % aanvraagt. Ze was helemaal confuus dat Jannick een Steuer Berater heeft.
Maar hij moet wel want veel te veel zaken van de afgelopen jaren. Daar kom je zelf niet uit.

Maandag
Wakker van de wekker om 7 nog even een rondje ontbijt tv en dan eruit. Het was koud in huis en buiten nog meer want het was onder 0 en alles was wit van de vorst. Op de bergen is sneeuw gevallen dus een plaagstootje van de winter. Dan naar de sportschool gelopen dit keer met een jogginghose en een sweater over mijn sportspullen en een jas. Ik kon met moeite over het bruggetje komen zo glad was die. Onderweg dacht ik moet toch echt mijn handschoenen opzoeken. Het was druk in de sportschool maar ik kon vrij vlot mijn schema doen. Dan weer naar huis . Thuis eerst een bak koffie en dan douchen en omkleden. Daarna met Jan naar de Pakistanitag gelopen. Het heet ook Kirtag maar deze is altijd meer een soort braderie van kramen met kleding en de verkopers zijn iets van Indiaas of wat dan ook. Maar ze noemen het hier dus Pakistanitag.
Jan en ik gingen kijken of we een Langos konden scoren en ja dat ging. Een ronde gelopen en dan weer terug naar huis. We kwamen Ingrid tegen die Sabrina ging halen. Vanmiddag komen de kinderen naar ons. Theresa moet eerst nog haar HPV inenting halen Ook daar heeft Theresa zich doorgezet .
Middageten gemaakt en met Jan gegeten. Jannick belde om te zeggen dat hij vanmiddag later thuis komt en dat wij morgenochtend de kinderen moeten doen . Hij moet morgenochtend dus beginnen om 7 uur en moet daarom vanmiddag nog laden voor morgenochtend.
Hij is met een Sattelzug onderweg en daar heeft hij nog niet echt ervaring mee. Het is zijn derde keer en hij zei bij zijn werk had hij genoeg ruimte en kon hij probleemloos achteruit rijden maar in Graz was alles smal en heeft een andere chauffeur hem geloodst. Nu was hij onderweg naar Stainach en hoopt dat hij daar ook genoeg ruimte heeft. Jan ging fietsen en ik nu een beetje relaxen. Mijn fotoalbum is aangekomen. Dus nu tot 1989 klaar. Ik keek eigenlijk even op pakketvervolging en dan zie ik afgeleverd. Dus naar beneden gelopen en ja hoor het stond voor de deur. Even aanbellen kost tegenwoordig te veel moeite.
Dan verder op de middag kwam Sabrina maar Jannick was al thuis en Meli al wakker. Dan nog een stuk later werd Theresa gebracht.
Jannick zijn werk is al 3x veranderd, maar zoals het er nu uitziet kan hij Theresa de deur uit helpen en daarna hebben wij Sabrina want dan moet hij weg. Dan moeten we Sabrina om half 12 ophalen en ergens in de middag naar de fysio met Sabrina. Ik heb morgenochtend ook dat ik naar Christine moet. Tja passen en meten . Meli heeft nog steeds nachtdiensten.
Vannacht wordt het weer minus 4.