Het weer wordt wat beter

Oostenrijk, Liezen

Vanmorgen vroeg wakker een beetje tv en opgestaan.
Ingrid kwam al vroeg koffie drinken want die had Theresa al om half 8 op de Kiga voor de muziekles.
Ik probeer zo veel mogelijk alles te plannen maar het schiet niet op. Ging ik er vanuit dat het niet voor de 1e Juni wordt voor Sabrina heeft de arts gebeld dat hij toch wat proberen wil daarvoor. Had ik net besloten dat we precies nog wat vakantie konden plannen voor de 1e en dat is momenteel spotgoedkoop. Je kan 2 weken Italie boeken voor 149,00 Euro.
Dan komen we bij hoofdstuk Jan, ik moet alles uit zijn neus trekken. De auto moet voor zijn eerste Pickel maar wanneer ? voor hier heb je 3 maanden de tijd maar naar het buitenland is vaak dat het gedaan moet zijn. Dus ik loop al weken achter zijn reet aan met vragen wat hem zeer irriteert. Nu zo ver dat vanmiddag de keuring in Liezen gaat gebeuren want het moet in mei en als we weg willen zo snel als mogelijk en dat ging alleen in Liezen. Dan is de volgende vraag wanneer een beurt en wat moet dan vervangen worden. Dat weet hij niet , ik zeg hem Jan de auto is jouw verantwoordelijkheid dus ga kijken want dat moet ik allemaal financieel inplannen. We hebben niet veel vakantiegeld maar dat moet dan wel daarvan. Later kom ik er op terug en heeft hij nog niet gekeken. Dus een boze Jan en hij moet gaan kijken. Nu net een heftige discussie Jan heb je dit jaar nieuwe banden nodig? HMmmmm nee klinkt als kan zijn of niet zijn. IK zeg ik moet het weten. Er zitten nieuwe winterbanden onder , ja dat weet ik en je hebt van de oude 1 lek staan , hij dat is een zomerband en ik nee dat was een winterband maar omdat die lek ging heb je er gelijk de nieuwe onder gezet. Dan zijn we dus uren verder.
In de tussentijd eten gemaakt en gegeten.
Het weer klaart sinds een uurtje op en de lucht wordt steeds blauwer en we hebben al temperaturen van boven de 10.
Nu gaan we maar zo op weg naar Liezen .
17 Uur en weer thuis. Terwijl de auto in de garage stond hebben wij gewandeld heerlijk in de zon. De auto heeft zijn Pickel gekregen en we mogen weer een jaar rijden.
We hebben nu toch in ieder geval 1 weekje Terme Catez geboekt en de 2e week denken we nog over na of we daar blijven of naar Italie de Adriatische kust gaan of toch naar het Gardameer. Theresa is nu al gelukkig want die mag nog 1x mee (volgend jaar Volksschule) .Haar waterset van de Koningsdag ligt al klaar. We gaan al snel want we gaan de 25e mei weg. Ik moet zeggen ik verheug me ook en Jan wilde eigenlijk daarheen .

Wat heerlijk! Lekker vooruitzicht!!!