Nationale feestdag

Donnerstag 26.Oktober
Een vrije dag want het is de nationale feestdag van Oostenrijk. Jannick kwam vanmorgen een bakkie doen dus opgestaan. We hadden het over van alles en nog wat toen Jannick vertelde dat een vroegere leraar van hem van de Skihandelsschule Schladming was tegen gekomen in zijn werk. Die dorst Jannick te zeggen en dat werk doe je dus omdat je niet wilde leren. Waar op Jannick hem gezegd heeft ik denk dat ik meer te besteden heb dan jij met je lerarenbaantje. Jannick heeft veel moeten leren voor al zijn diploma´s die hij nu heeft. Maar er wordt schijnbaar erg neergekeken op je als je geen studie hebt gedaan. Toevallig had Tomas iets op internet gezet wat vol betrekking hier op had en helaas kan ik het niet neerzetten omdat ik geen internet heb, Jannick had het op zijn telefoon. En zoals Jannick een citaat van Einstein erbij haalde over intelligentie als je een vis wil laten klimmen dan hij dus zijn hele leven dom. Het was nevelig maar het zou mooi weer worden en dat werd het ook. Na het middageten naar buiten ik verven , Jan met de dakgootjes bezig. Maar het ziet er goed uit er moet nog veel aan gedaan worden en ook het verfwerk mag nog wel een keertje (wit) maar ik denk dat het even gedaan is want er komt weer sneeuw en dit keer geven ze tot op de 600 meter op en er komt vorst aan. Het lukte niet om de bodemankers erin te krijgen aangezien we geen radarogen hebben en er van alles in de bodem zit . Dus als je eindelijk een anker erin hebt gaat de 2e niet en dan moet alles er weer uit dus we zijn niet ver gekomen. Ik denk in het voorjaar grote gaten graven en ze ook gelijk met beton verankeren.
Ik baal want we hebben geen internet en ik wilde dus mijn administratie doen en de betalingen maar dat gaat even niet. Hoop dat we morgen dan wel internet hebben.
Vanmiddag eindelijk de schoolfotograaf te pakken gekregen en de fotos van Björn zijn naar Duitsland gestuurd en ik zou nieuwe moeten krijgen. Dus hopen.
Mijn sint dvd was niet goed en we zijn nu weken verder en de app waarmee je het had kunnen herstellen werkt nog steeds niet nu zeiden ze dat ik een nieuwe moet bestellen en betalen en dan krijg ik van 1 mijn geld terug. Gaat wel even over bijna 50 euro per dvd. En doordat ik geen internet heb en het al de hele maand niet goed is kan ik dat dus ook niet.
Jannick vertrekt zo met 2 collega´s van de brandweer naar Lebring naar de brandweerschool waar ze Funkkurse hebben dan komt hij zaterdagavond weer thuis. Omdat ze al om half 8 in de morgen in de schoolbanken zitten vertrekt hij dus tegen de avond en slaapt daar want je bent ook lang onderweg.Gelukkig kan dat .
We hebben onze dag weer nuttig besteed en ook weer lekker buiten geweest.

Jannick heeft me gezegd hoe ik van mijn telefoon een hotspot kan maken en het werkt dus mijn betalingen kunnen doen en even een bericht erop. Internet echt dood pas dinsdag komt er een monteur. BALENNNNN

Het huisje wordt echt prachtig!!!