Wij gaan verhuizen

zonder het oude
achter je te laten

7 juni 2006
We hebben de knoop doorgehakt,we gaan verhuizen naar Oostenrijk.

Hoe het allemaal begonnen is?
Vorig jaar gingen wij met zijn drietjes Jan,Nicolette en Jannick in Schladming bij de Skihandelsschule kijken.We hadden er veel over gehoord en waren nieuwsgierig of het zo was.We stonden nog maar net op het parkeerterrein of de concierge kwam op ons toe en bracht ons bij de directrice.
We keken met open mond rond,een school met een zwembad,sauna,sporthal,krachtruimte,
fitnessgedeelte,sportvelden,enz.
In maart deed Jannick toelating en ook al was hij goed genoeg er was geen plaats.
Vlak voor de grote schoolvakantie kregen we bericht dat er wel een plaats voor Jannick in de langlaufklas zou zijn.
We dachten eerst nog dat het per september zou zijn maar hij kon gelijk mee op trainingskamp in juli en dan in augustus weer een trainingskamp.
We verplaatsten onze zomervakantie,verkochten onze vouwwagen,kochten een caravan,een staplaats voor vast op camping Beach in Ramsau am Dachstein.
Jan verhuisde de caravan en alle spullen van Jannick. Ik ging met Jannick met de trein naar Oostenrijk.
Na een zwaar jaar van heen en weer reizen.
Kregen we te horen dat er per september geen plaats meer is in het internaat.
Of wel nog gekker er is geen bed voor hem want hij kan wel Tagesschuler worden.
Dat is van het ontbijt tot na het avondeten,
gewoon school en trainen.Gewoon eten en rusten,kastruimte en bergruimte in het Jugendsportheim. Alleen geen bed.
Een ontzettend rare zaak want tot 18 jaar moeten ze verplicht intern was ons vooraf verteld.
We hadden in het afgelopen jaar al vaker problemen gehad met het internaat.
Op maandag schrijven wij de openingsweekeinden van het heim op,we gaan terug naar huis en op woensdag belt Jannick dat het heim dan toch dicht ging.
Dit was nog maar 1 van de vele prikkelingen.
We hadden op 3 april een gesprek met de directrice en de trainer van Jannick.We hebben toen nadrukkelijk gevraagd hoe het komende jaar tegemoed gezien moest worden, het antwoord was dat het onveranderd bleef.
We zijn 2 weekjes thuis geweest,ook Jannick en op 17 april kwamen we terug in Oostenrijk.
Daar kreeg Jannick te horen dat er een brief naar ons was uitgegaan.We hadden nog niets maar in de loop van de week belde Jan dat er en brief was gekomen.
Daar stond in dat er geen bed meer was.
We hebben nog geprobeerd er iets aan te doen maar de directeur van het internaat was ronduit onbeschoft.
We hebben op het stadhuis van Schladming met de directeur van Schladming en de burgermeester van Schladming gesproken.
Ook die waren over de gang van zaken niet te spreken.Helaas valt het internaat onder een soort provinciebestuur.Wij beheersen de taal te slecht schriftelijk om daar aan de bel te trekken.
We dachten van laten we eens rondkijken wat er aan woningen zijn .We bleven een weekje langer omdat Jannick ziek was geworden en dan mag je ook niet in het internaat blijven.Jan kon aan het eind van die week ook nog een cursus volgen tot nordic walkingleraar C. Ondanks dat het geheel in de Oostenrijkse taal was,met zelfs een schriftelijk examen en een praktijkexamen.
Heeft Jan het diploma behaald.
We gingen in Aigen kijken naar iets wat in de krant had gestaan maar dat was te ver en het appartement wat wij wilden was al weg en er was wel een ander maar dat vonden we niets. Op de terug weg dachten we laten we naar Liezen gaan en daar keken we bij een makelaar in de etalage en die kwam naar buiten vroeg wat wij zochten,nam ons mee naar binnen schreef ons in.
De volgende dag belde hij al dat hij een huis voor ons wist. We zijn een paar dagen later gaan kijken en waren verkocht.
We wisten niet gelijk of wij het kregen want er was nog iemand voor ons wezen kijken maar 4 dagen later was het van ons.
We waren ondertussen al terug in Nederland.
Het is nu een heel geregel want het contract moet getekend worden voor 1 juli,we mogen het faxnummer van de fam.Maaijen gebruiken want in Oostenrijk werken ze nog niet zo met email. Pas als dat helemaal rond is kan het definitief worden.

nieuws nieuws
kijk op www.molenaarruesink.waarbenjij.nu
Ik heb mijn etiquette diploma behaald.
Jannick

7 juni 2006 14:03 | Door: Jorran WOOOOOOOOOOW!!!! ZO ONWIJS TOF! :D Prachtig huis, ik kan echt niet beschrijven hoe jaloers ik ben! Echt gaaf! Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis! En ik kom zeker nog kijken (slapen? :P ) groetjes Jorran

molenaar.ruesink 2016-05-30 16:38:09

22 juni 2006 14:31 | Door: Anneke Verstappen Geweldig voor jullie, ik hoop dat jullie het heerlijk naar hetzin zal hebben.Aan de foto's te zien denk ik dat het geen moeite gaat kostn. Groetjes Anneke Verstappen Ned.Ski Vereniging.