nieuwe biatlontrainer en Aigertriathlon

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Gisteren toch weer gaan trainen en ’s middags met Jannick mee naar de biatlontraining.
Er is een nieuwe biatlontrainer voor de Steirische biatleten. Hij heet Sergei Rozhkov en was zelf een hele goede biatleet , hij komt uit Rusland, ik geloof uit Moermansk. Hij woont ook in Ramsau en behalve dat Jannick 1x per week met het Steirisch Team met hem gaat trainen , gaat Jannick ook nog apart met hem trainen. Jannicks wapen werd gelijk onderhanden genomen en er zijn gelijk wijzigingen in het schieten voor Jannick, het was ook veel mentale training en ik denk dat dat juist altijd in zijn trainingen ontbroken heeft. Janick mag hem gelijk erg graag en kan zich goed vinden in zijn manier van training.
Vandaag was in Aigen de triathlon. Het was voor Jannick de eerste keer dat hij een triathlon deed. Hij ging ongelooflijk goed met zwemmen en kwam in het totale klassement als 15e uit het water, het fietsen ging ook goed hij was zelf naar de 14e plaats maar helaas het lopen ging niet lekker en hij zakte terug, ik schat dat hij tussen de 20 en 25 gefinisht is. Dat is in het totaal klassement, in zijn klasse misschien binnen de eerste 10. We zijn voor de eind uitslagen bekend waren weggegaan, het was niet echt warm en Jannick was moe en wij ook. Jannick was wel tevreden met het resultaat en wil nog op andere triathlons starten.
Deze was 400 meter zwemmen, 14 km fietsen, 6 km hardlopen. Het zwemmen was in de Putersee en het water was 20 graden, de buiten temperatuur was 17 graden en het was totaal bewolkt en er stond wind. Er mocht niet in neopreen gezwommen worden en de fietsen moesten mountainbikes zijn en er was helmplicht. Bij het fietsen bleek dat er wel smalle wielen in de bikes mochten, Jannick en de andere van zijn groep hadden allemaal gewone mountainbikes wielen. Er stond in het regelement dat het mountainbikes moesten zijn en zij dachten dus ook geen dunne wielen. De volgende keer nemen ze dus wel andere wielen dat scheelt erg veel met fietsen. Bij het lopen was er gelijk op de eerste kilometer een flinke bergklim, Jannick zei dat hij dacht dat hij niet vooruit kwam . Hij heeft altijd al moeite met lopen na het fietsen maar gelijk een klim dat is vreselijk. Na de eerste 3 km kwam hij pas in zijn loopritme en dat is te laat op deze afstand. Heli was erg tevreden met Jannicks resultaat en zei dat hij niet verwacht had dat Jannick met zwemmen en fietsen zo goed erbij kon blijven. Ik denk als Jannick beter in zijn vel gaat zitten , zijn draai in de biatlon vindt, alle resultaten alleen maar beter worden.
Wolfgang had een luchtwapen voor hem meegebracht en heeft lucht om te schieten geregeld zodat Jannick morgen of maandag het wapen kan proberen. Hij moet alleen zijn handstopper van zijn KK wapen over zetten want die had Wolfgang er niet bij. Hij kan niet echt oefenen want hij heeft nog school en training en woensdag gaan we weg