Noords Festival

Duitsland, Reit

23 januari
Vroeg weg want er moest nog gewaxt worden. Jannick moest lesgeven en ik had in de ochtend mijn eerste skatingles van Aad. Het weer was geweldig volle zon en niet te koud. Mijn les een fiasco want het ging totaal niet en het kwartje wil niet vallen. Maar een fijne intensieve vermoeiende ochtend gehad. Dan snel naar huis met zijn drieen om te eten en weer terug want om 14 uur moest Jannick weer lesgeven en ik had mijn klassieke les opnieuw bij Aad , eerst was ik in een andere groep maar die kreeg Jannick toegewezen en ben ik vrijwillig naar de andere groep gegaan. Achteraf gezien ben ik beter in de groep van Aad af dan in die groep van Jannick wat het niveau van de cursisten aangaat. Het klassieken gaat me goed af en ik heb mijn techniek weer opgehaald want na mijn ongeluk is er wel het een en ander weg. Dus eengoed gevoel na het harde werken overgehouden , en met zo veel zon geen straf om buiten te zijn.
Fiep was erg dom, sprong op de kookplaat net toen ik klaar was met koken en ze gloeiend heet waren, verbrande pootjes alle 4 en blaartjes op de kussentjes
Na het avondeten gingen we naar de opening van het Noordsfestival. Het was opnieuw buiten en ik vind het helemaal niets, dat staan buiten want in de tentjes wordt gerookt en dat vind ik al helemaal niet op een sportersfestival kunnen. Het wordt steeds armzaliger, vorig jaar waren het nog 2 drankjes en er waren hapjes, dat was al veel minder dan het jaar daar voor en toen was het al m inder dan daarvoor. Een koppie koffie met een koekje is toch wel lekker en gezellig als je dat met zijn allen gewoon lekker warm zittend kan drinken. Je kan dan ook met alle mensen bijpraten want de meesten zie je minimaal een jaar niet en sommige nog langer.Nu kan je alleen limonade en alcohol op je muntje krijgen en dan moet je nog oppassen dat het niet meer dan 2,50 kost want dan moet je bijbetalen.Dus snel weer weg aan ons is dit niet
besteed.
Fotos van Astrid de Wit

Zondagmorgen had ik gelijk een langlaufgroep als skate instructeur. Dan in de middag weer een groep als klassiek instructeur.Dat ging zo in de week door met langlauf instructie tochten,snowshoes tochten en snowtubing, rodelen en natuurlijk de wedstrijden.Ik vond het geweldig om te doen.Jannick