Zonnige hete dag

Montag 11.Juli
Zo ik heb geslapen, en hoe sliep gisteren voor negenen en werd vanmorgen door Jan en Theresa om 9 uur gewekt. Ik was duidelijk moe en ben duidelijk nog niet fit.
Gelukkig dat ik moe was want ik zat onder de muggebeten en geen kleintjes. Als ik die pokken beesten gehoord had was ik slaap te kort gekomen.
De ochtend in rust doorgebracht en me bedacht dat ik genoeg restanten van het weekend had om te kunnen middageten. Ik had nog een hele verpakking met allerlei salade, komkommers, Fladenbrot , verschillende Aufstrich,Fetahkaas. Daar heb ik Grieks gehakt bij gemaakt . Ingrid kwam ook eten want Jannick kwam niet thuis eten. Dat doet hij alleen als hij in Gröbming werkt.
Na het eten ging Theresa in haar badje spelen en ik ben ook even naar beneden gegaan. Nou roep ik al wekenlang dat Ingrid die regentonnen niet onafgedekt moet laten staan dat je daar muggen van krijgt en zij roept maar terug nee hoor. Vandaag de ton even gecontroleerd en het rizzelt van de muggenlarven. Haar geroepen en laten zien. Ook naast de deur naar de werkplaats staat een emmer met stenen en daar staat ook altijd water in en inderdaad die rizzelde ook. Die heb ik omgekeerd . Alleen de regenton voor zie ik nog niets. Ze is soms verkeerd zuinig wil watersparen aan planten gieten en dan worden we ziek van de muggen. Want er wordt gewaarschuwd voor veel soorten tropische muggen die zich ondertussen ook al vermengd hebben met heimische. Ondanks mijn allergiepillen heb ik gigantische bulten aan mijn been, arm en nek. Ze jeuken ,,,,,,,,,,.
Zijn we met zijn drieen in de tuin en ineens Theresa weg en Ingrid weg. De deur bij hen dicht daar was ik ook door naar buiten gekomen en de deuren van het huis en de werkplaats ook dicht. Gelukkig was Jan nog op het balkon en die kon ik vragen om een deur open te doen. Het was me echt te warm buiten geworden.
Gisteravond was het om 8 uur nog 28 graden op het balkon. Nu is het een 32 graden met het zonnescherm naar beneden.
Jan is nu weer gaan werken en ik binnen even niets.
Nu eind van de middag en er kwamen net flinke windvlagen en in de verte rommelt het. De zonwering omhoog gedaan, in de tuin de ton geleegd en Ingrids was van het rek gehaald want dat waaide weg. In het trappenhuis de vensters gesloten in huis verder nog lekker alles open. Zag Jannick in een flits voorbij komen gaat volgens mij naar de brandweer of zo.
Theresa was aalbessen bij de achterbuurvrouw Trude aan het bietsen en kwam enthoussiast terug met haar handen vol. Ze eet ze zo op .
Jan is net ook weer thuis gekomen .