Hoosweer

Omdat de weergoden denken dat we nog niet genoeg gehad hebben hoost het opnieuw en aan een stuk door. We mogen nog dankbaar zijn voor wat we in het weekend gehad hebben. Maar het goede nieuws is dat het vanaf woensdag beter zou gaan worden. Daar hopen we dan maar op.
Ik was wakker voor de wekker afliep en Theresa was ook wakker. Dus Kika voor haar en om 7 uur ging Opa haar broodjes maken en Oma zorgen dat ze klaar werd voor de Kiga. Om kwart voor 8 haar naar beneden gestuurd want Ingrid zou haar naar de Kiga brengen en dan door rijden naar Liezen. Ik had al gedoucht en Jan was weer in bed gekropen en ik dacht lekker warm en ook nog even erin gekropen. Om kwart over 9 toch echt opgestaan. Ik ben echt chagerijnig door het weer donker en heel veel regen. Ingrid kwam terug uit Liezen en koffie drinken totaal gefrustreerd omdat de papieren die ze voor de kerst heeft ingediend nog niet verwerkt zijn dus ook niet uitbetaald. Krijgt ze nu te horen dat degene die erover gaat op Kur is en dus kan het 3 weken niet verwerkt worden. Dat is toch belachelijk? O wee als je moet betalen dan had dat gisteren moeten zijn.
Jan is nu aan het stofzuigen voor me en ik ben aan het eten begonnen. Ik ga een grillhändl maken, met appelmoes en patat. Een beetje opeten wat er zoal voorhanden is. Ik denk dat die kip zo groot is dat we er morgen ook van kunnen eten. We eten wel wat later vandaag want ik kwam pas laat op het idee en het kost wat tijd. Sabrina komt zo nog even want dan gaat Ingrid Theresa halen. De kop van de week is er weer af.
We moesten wel heel veel geduld uitoefenen voor we konden eten, de kip was heel groot . Maar morgen dus snel klaar want de helft hebben we nog. Samen met Jan gegeten en die is daarna naar beneden vertrokken . Ik denk dat hij met het fietsenrek bezig is.
Ik even niets want mijn lijf wil even niet het is net iets te koud.
Wel al bezig geweest met spullen verzamelen voor de vakantie. Wat nemen we mee en wat niet de grote vraag sinds we een kleine auto hebben.
Ik zag op internet dat er in juli een leuke kinderweek in St Johann im Pongau is. Met op de zondag Peter en de Wolf met daarna de mogelijkheid dat de kinderen de muziekinstrumenten kunnen bekijken en kennen lernen. Dus gezocht naar kaartjes en kon het niet vinden dan gechat met het bureau en die hebben nu de kaartjes voor mij gereserveerd. Dan gaan Jan en ik samen met Theresa naar het concert. Ik geloof de 14.Juli. Er is niet zo vaak iets cultureels in de buurt en zeker niet voor kinderen. In de buurt verstaan we hier iets anders onder dan in Nederland. Een uurtje rijden ongeveer. De kaartjes zijn niet echt duur met 12 Euro voor een volwassene en 7 Euro voor een kind.
Weer iets om naar uit te kijken. Vanmiddag een zwaar ongeval op de B320 bij Gröbming een Blagusbus (rijdt voor Flixbus) met 2 autos . Ik maakte mij nog ongerust want Jannick was niet thuis en Ingrid had hem gebeld en hij nam niet op. Maar gelukkig ging het hem goed. Er gebeuren zo veel ongelukken op de 320 en zo veel met dodelijke afloop. Er is 1 zwaar gewonde en 3 licht . In de bus zaten 15 passagiers als ik de foto zie denk ik dat de gewonden uit de autos komen. De 320 was zeer lang totaal afgesloten.
Geen idee of hij nu al open is om 19 uur.