Het slechte weer voorbij maar mijn slechte karma nog niet

Vanmorgen wakker en wat tv kijken , douchen ontbijten. Later koffie drinken met Ingrid en Sabrina.
De was gedaan en ook drogen. Dus dat waren er ook weer 2 maar nu opgeruimd. Middageten was snel klaar want ik had nog een portie hutspot met vlees. Ik werd gebeld door Roan , die mensen die voor hen werken liegen glashard. Ze hebben gezegd dat ze een afspraak op de eerste dag met ons gemaakt hebben dat we 10 uur vertrekken. Nou echt niet want we moeten altijd ver rijden dus we willen vroeg weg. Verder hebben we vanaf de eerste dag van hen zwempassen gekregen. Nou dat was echt pas op de 9e dag. We hadden dus gelijk het kantoor moeten bellen maar je wil de mensen niet op de hielen trappen maar nu denk ik ik had meer dan dat moeten doen stelletje asoos. Maar ik ben dus in gebreke gebleven wat betalen betreft. Ik had gevraagd hoeveel toerismebelasting we moesten betalen , je wil tenslotte op de dag van vertrek kunnen afrekenen en dat moet contant. Dat wist hij niet en de roompot receptie gaf geen antwoord. Dus bij de gemeente en dat was 1.19 pp maar nee de roompot rekent aan Roan 1.91 euro toerisme belasting pp per dag dat is een fors bedrag en maakt een verschil van 60,48 euro. Ik heb gezegd dat behalve toerisme belasting niets is aangemerkt in de boekingen al is het zonder bedrag maar toerisme belasting is toerisme belasting . Maar ze zei maar er wordt 1.91 pp pd in rekening gebracht aan Roan. Nou dan moet je dat vermelden want dat is niet alleen toerisme belasting. Dus haar gezegd dat ik voor zo iets wel tot het gaatje wil gaan ook al is het geen heel groot bedrag. Ik krijg nog een uitleg waar dat bedrag uit bestaat. Verder dan 5 % korting op een nieuwe vakantie kan ze niet doen. Nou daar gaat het me ook niet om maar wel om het gevoel dat we overal mee aan ons lot werden over gelaten en als je belde je het al als inbreuk voelde. Maar goed vakantie voorbij dus de rest vergeet ik ook en ben wel nieuwsgierig hoe nou verder over de 60,48.

Dan komt de post en een brief van het justicieel incasso uit Nederland en ja hoor Jan heeft een forse bekeuring te pakken . Hij reed 100 waar hij 80 mocht . Ik ben het meest boos op Jan dat als ik hem zeg dat hij ergens maar 80 of 50 of wat dan ook mag rijden ik vreselijk worden met hem krijg en hij rustig de auto aan de kant zet en dan zegt rij jij dan verder. Nu heb ik hem gezegd zorg jij even dat het betaald wordt?? Ik ben zo boos dit is niet iets wat ik nu ook nog erbij kan hebben op financieel gebied. En niet op tijd betalen is ongeveer 300 % meer betalen. Dan is hij ook nog zeer verstoord dat ik er wat van zeg en naar vraag wat nu. Maar ik ben zo langzamerhand wel heel erg beu dat hij niet luistert want hij weet het altijd beter en daar kan niemand tegenop.

Het weer is gelukkig flink opgeknapt zonnig en droog en geen wind. Het was met 18 graden lekker en de deur kon open blijven en de kattebeesten konden buiten. Jan heeft zijn winterbanden erop gezet want het was nu droog.

Net maar even een bakkie bij Ingrid gedaan even mijn frustraties de deur uit. Ingrid is nu met de kinderen naar de wereldspaardag bij de bank en gaat daarna naar de Sölk naar Maria kunnen de kinderen spelen.

Gisteren te horen gekregen dat de Stoderzinken dit jaar niet open gaat. Ze hebben geen pachter gevonden en de reviserings arbeid die normaal in de zomer gedaan wordt is niet gedaan en de winter staat voor de deur. Er wordt een onderzoek gedaan die door het land betaald wordt en er zijn begrijp ik onderhandelingen met de Planai . Ook met de Galsterberg over het komende seizoen- Helaas bracht de post ons vandaag nog niet de beloofde info- Wel blijkt dat er ongerijmdheden waren in de administratie en zo waar ook onderzoek naar loopt. Geeft ook duidelijkheid waarom de man zelfmoord heeft gepleegd-Het schijnt al jaren niet goed te lopen er is door de gemeente bijgesprongen maar waarschijnlijk niet de juiste inzage gegeven. Dat brengt zo maar een heel oord naar de .....
Het is nog geen definitief gesloten worden maar wel voor komende winter- Heel jammer.

Ja, vreselijk! Kunnen ze boven wel sluiten. Je zal daar een huis gekocht hebben....