NK Biatlon

Nederland, Waddinxveen

Zondag 4 juli
Vroeg op om naar Papendal te gaan waar het Nederlands kampioenschap Zomerbiatlon gehouden werd.
Het was weer zonnig en heet en ik moest in de 3e serie en tegen Jorran aantreden. Want wij moesten het samen weer uitvechten.
Ik kwam achter omdat ik een strafronde niet pakte en terug moest nadat ik het wapen al met laden dubbel laadde en dus geen schot kon afgeven Dom dom maar ja 1x per jaar met een geleend luchtwapen schieten geeft ook geen routine.
Jorran heeft alle ronden goed voor gelegen maar na de laatste schietbeurt werd het heel spannend omdat ik flink op Jorran inliep, Jorran zei later toen ik hem achter mij zag komen heb ik nog extra aangezet. Dus Jorran eerste en ik 2e.Maar het was een spannende wedstrijd, de nummer 3 had een ronde achterstand op mij en Jorran.
Het was een leuke wedstrijd die nu eindelijk bijna aan alle regels voldoet van de Duitse biatlon maar er zijn nog steeds verbeterpunten.
Maar ze zijn nu echt op de goede weg.
Het was nu ook een wedstrijd met 4 schietbeurten over 6 km .
Dus veel meer wedstrijd dan voorheen.
Een groot minpunt is de tijd waarneming. Er was een kinderklasse waar een meisje niet op de uitslagenlijst voor kwam terwijl ze 2e was en een jongen in een juniorklasse die 1e was en als 6e op de uitslagen stond. Dit is wel veranderd maar er was wel eerst een uitreiking en die moest worden over gedaan. Jorran en ik finishte vlak na elkaar , ze dachten 15 seconden maar op de uitslagenlijst was het 2 minuten. Het maakt voor een sponsor wel uit of je 2e wordt met 15 seconden of met 2 minuten achterstand. Er waren foto,s van de tijdklok bij de finish gemaakt waar duidelijk tijd op stond voor Jorran iets van 28 nog wat en bij mij 29 minuten nog wat maar op de lijst stond 30 en 32 minuten. Voor mij maakt het alleen uit voor mezelf maar voor Jorran is het een record die gezet is omdat het de 1e keer is dat deze wedstrijd zo gelopen is. Dus als je 28 minuten hebt gelopen maar 30 minuten hebt staan is het volgend jaar voor de jacht op het record makkelijker.
Chipjes zou helpen of in ieder geval mensen die opletten bij de finish.
Het was jammer dat de nummer 3 niet meer bij de uitreiking was , staat altijd beter met zijn drietjes op het podium.
Maar Jorran je hebt het verdiend want ik heb het niet weggegeven.

We zijn na de wedstrijd gelijk weggegaan en daar vandaan waren we in een kwartiertje in Duitsland en we waren even na het nachtelijke uur thuis. Dus in iets meer als 8 1/2 uur dat was snel.

5 juli 2010 17:06 | Door: Jorran Was een mooie wedstrijd! ;)

molenaar.ruesink 2017-10-04 20:28:36

5 juli 2010 18:24 | Door: jan klaassens We hebben een mooie wedstrijd gezien. Volgens mijn camera was de winnende tijd ongeveer 30.01 en jouw tijd ongeveer 30.29.