Heerlijk rustige dag

Samstag 31.Oktober
Halloween, ik heb er niets mee. Werd vanmorgen wakker om 6 uur van Jannick die de babyfoon kwam aanzetten. Hij heeft vandaag cursusdag van de brandweer. Ingrid was al naar haar werk.
Theresa werd om half 8 wakker en ik haar gehaald. Dan in bed bij Opa en Oma en de tv aan op Disney. Een echt Hollandse krentenbol en wat te drinken en ze was helemaal gelukkig. Knuffelen en kwebbelen tot tegen 10 uur vol gehouden dan echt er uit. Dan vroeg Jan aan haar wil je ook douchen en toen zij ze nee dat is gevaarlijk. Nou we kwamen niet meer bij. Ze wil altijd wel in bad maar niet douchen.
Het was opruimdag want normaal zoek ik altijd alles uit op donderdag/vrijdag , leeg dan overal de prullenen afvalbakken, zoek de kranten en reclamehoop door en dat was er afgelopen dagen bij in geschoten. Dan brengt Jan alles naar beneden en sorteerd het ook.Jan heeft plankjes in mijn nieuwe badkamerkastjes gemaakt en nu passen er meer mandjes in. Dan alle troep die uit de oude badkamer kasten was gekomen uitgezocht en in de nieuwe mandjes verdeeld. Dat stond nog bovenop de slaapkamerkast omdat ik geen laden heb in de nieuwe kasten en ik nog geen mandjes had gevonden. Nu dus wel en voor een prikkie bij de Action in Leiden. Dan kom je allerlei troep tegen die ook weg kan oa oude medicijnen . Alle nieuwe handdoeken en baddoeken waren al gewassen en liggen in de kast. Bed afgehaald en alle was gelijk weg gewerkt ligt ook ondertussen al in de kasten. Nog niet alle badkamerkasten zijn in elkaar want die kan ik nu nog niet kwijt pas als het bad is weg gehaald. Ik had nog 3 mandjes die niet meer in de badkamer passen leeg gemaakt en die staan nu bovenop de kapstok in de gang met handschoenen en mutsen. Nog wat eruit gehaald wat ik toch niet meer draag aan mutsen en handschoenen en volgende week ergens is er in leveren voor de vluchtelingen met nadruk op winterjassen , mutsen , handschoenen en zo en verder hygiene artikelen.
Theresa is de hele dag al lief aan het spelen, de hele tafel staat vol met haar Tip Toi boerderij en manege. Ze heeft boekjes gekeken, met van alles en nog wat gespeeld en zit nu zoet met een waterijsje op de bank. Uiteraard nu met een Kiddy Contest DVD op de achtergrond. Daarbij hebben we ook nog de danspasjes gedaan. Ondertussen houd ik ook de Duitstalige Dvd´s apart die mogen naar beneden , dan kan ze hier meer de Nederlandse kijken, maar door gebrek aan Nederlandse keek ze hier ook veel Duitse .
De hele dag de deur open gehad want het was weer stralend zonnig weer met toch weer een 23 graden, helaas laat in het jaar dus de zon verdwijnt om half 3 achter de berg. Dan koelt het heel snel af.
Theresa net geholpen want ze wilde gaan knutselen, plakken en met glittertjes. Zag ook net pas dat ze op de muur gespetterd heeft allemaal blauwe vlekjes. Tja waar gewerkt wordt vallen spaanders.
De remblokjes die Jan had gekocht bij de Action waren ook goed zitten nu ook al op zijn fiets voor heel veel minder geld. Ik heb hem dan nu ook op de fiets naar de Unimarkt gestuurd om wat te knabbelen voor vanavond te kopen.
Om 19 uur kwam Jannick thuis en hij is vanaf vandaag officieel brandweerman, hij moet nog wel over 14 dagen een Funkkurs doen en dan wachten op zijn Angelobung.