Dag 4

Slovenië, Catez ob Savi

Vanmorgen vroeg wakker even eruit maar snel weer erin. Om half 7 was Sabrina wakker en die tussen ons ingezet met haar Tablet en wij konden nog even liggen. Theresa kwam pas om half 9. Dan ook gelijk buiten ontbijten. We hadden gezamelijk besloten om in de middag buiten te gaan zwemmen. Dan zijn we in de morgen naar een winkelcentrum in de buurt gegaan . Theresa wordt al een echte tiener ook te merken in haar kleding keuze. Ze kwam met een galgrok aan in camouflage stijl en een navelshirtje erbij met Micky Mouse erop. Daar wilde ze een zwart heuptasje bij die ze dan zo schuin over haar schouder draagt. De kleding heb ik betaald en zij het heuptasje. Thuisgekomen was het al tijd om middageten te maken en ik heb panpizzas gemaakt. Daarna zijn we spullen bij elkaar gaan zoeken en badpakken aantrekken. Het was zeer warm met 29 graden dus zwemmen wel erg lekker. We zijn vandaag naar het deel gegaan met de grote glijbanen voor Theresa. Sabrina vermaakt zich wel in het water. We waren eind van de middag weer terug en dan ben ik wel even zat. We hebben chips met een sausje gegeten en wat gedronken. Avondeten was wat yoghurt meer wilden ze niet. Eerlijk zelf ook niet veel trek met die wamte. Ondertussen kwart over 7 geworden. Theresa gaat een filmpje kijken en Sabrina is aan het keutelen.
Ik heb Theresa vandaag maar een allergiepilletje egegeven. Die heeft muggebeten zo groot en een hele vochtkop erop. Hopelijk heeft ze dan wat minder last. Nu haar ingesmeerd met autan tropical. We hadden zo´n opblaasband met binnenzak die we voor Sabrina gebruikten maar nu niet meer. Die kan met vleugeltjes of met de kurken.Dus net even aan Nederlanders die vandaag aankwamen met kleine kinderen gegeven. Dat ruimt weer op- Moet tenslotte straks ook alles weer in de auto krijgen.
Haarbandjes voor Sabrina gekocht. Ingrid heeft het haar van Sabrina kort laten knippen en we kunnen er niets meer mee. Ze heeft de hele dag haar in het gezicht en wat ze ook eet het zit in haar haar. Nu doe ik met een haarband haar haren uit haar gezicht weg. Jannick en Meli waren er ook al pissig over. Meli doet elke dag iets leuks met het haar van de meiden. Theresa verzet zich met hand en tand tegen Ingrid geen schaar erin. Ook al was ze bij de kapper met Sabrina het is zeer slecht en ongelijk geknipt.- Carmen had net 2 weken terug de haren netjes geknipt van beide.( geleerd kapster) Dus geen dode puntjes en zo meer. Als je Theresa af en toe hoort die zit zo vol haat gevoelens naar Ingrid. En niet door ons of Jannick ingegeven. Ik weet dat de kleding die Theresa vandaag heeft uitgezocht ook zeer tegen de smaak van Ingrid is. Maar het is wat Theresa wil en elke stijl in de tiener leeftijd gaat weer over. Ik heb vandaag de kleding op de hand gewassen en gedroogd dus ze kan het nu dragen.
Ingrid is hard bezig om Theresa te verliezen. Sabrina verstaat Nederlands wel en af en toe zeg ik het in Nederlands en Duits. Nu komt ze van de wc en roept Oma ik heb gepoept. Als ze naar de WC gaat zegt ze nu ook WC anders zei ze Klo. Ze gaat ook meer Nederlandse woorden gebruiken.
We hebben ons net de krampen gezocht naar de knuffel van Sabrina. Niet gevonden en die moet dus gewoon in de tent zijn. Het is nu al donker en we hebben niet echt heel veel licht dus ze moet maar een nachtje zonder.Oma gaat zo aan een grapefruit Radler.
Fotos van de 2 nieuwe konijntjes. Eentje heeft kleine slappe oortjes die heet dus Slappie de andere nog geen naam. Het zijn 2 zusjes en de een is een albino.