Kulmfest en Kleinsölk

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zaterdag
Vandaag is het Kulmfest en is ook de opening van de nieuwe gastronomie Kulmwirt. Het is erg mooi geworden en ook binnen is het erg mooi.
Uiteraard ook in de brandwerkazerne rondgekeken , taart gegeten, bosna gegeten, koffie gedronken en muziek geluisterd. Op de foto,s van het feest zie je ook de pizzeria waar Jannick boven woont.
Haje en Caro zijn weer terug in Ramsau en even langs geweest.

Zondag
Onze huiskamer veranderd. Doordat we onze eigen zithoek hebben neergezet en dit ook nog andersom , moest er het een en ander veranderd worden zoals het licht en de foto,s boven de bank. Ook de kasten hebben we nu veranderd. We hebben de kastjes van boven de eethoek naar de keuken, de vitrine naast de eethoek en de ladenkast onder het zijraam. We moeten hoognodig wat witten.We waren er een aardige tijd zoet mee maar ik ben in ieder geval erg tevreden.
Jannick kwam vandaag ook weer thuis, hij was in Forstau kamperen met het jeugd rode kruis.
Hij leert steeds met Bettina en ik hoop dat hij zijn na tentamens haalt die hij deze week heeft.

Maandag
Vanmorgen boodschappen gedaan en verf voor de huiskamer gehaald.
Jannick moest naar de huidarts en hij moet inderdaad een van de moedervlekken laten weghalen. Er is geen haast bij maar het moet binnen een jaar dus hij verschuift het naar april volgend jaar want hij kan dan opnieuw 2 weken niet sporten of trainen. Wij gingen vanmiddag wandelen in Kleinsölk, moesten we ook nog 8 euro tol betalen, kwam er dus niemand naar de parkeerplaats van waar de wandeling zou zijn met een gids. Dit ondanks dat we ons aangemeld hadden.We zijn zelf maar een route gaan doen maar daar hebben we geen zomercard voor.
Ik ben van plan een stevige klacht neer te leggen . Het is al de 2e keer dat we voor niets ergens staan. En we waren ondanks onze aanmelding met de gletsjerklettertocht ook niet aangemeld, dat houd in dat als de tocht niet was doorgegaan we ook niet waren afgebeld.
Het was er wel erg mooi, bij de almhut was ook een molen die de hut van stroom voorziet. Het was vandaag weer erg heet en onder onze tafel bij de almhut lagen 2 schapen. De ene wilde steeds aangehaald worden.
Ik heb in dat gebied gekke bloemen gezien, geen idee wat het zijn maar ze staan dicht bij de grond zonder steel.Ik heb er een foto van gemaakt.
Tussen de rotsblokken zijn gaten , door de warmte krijg je dat het water in die holen verdampt en daardoor koelt het af en bij de uitgang van die gaten is het dan maar een paar graden, ze gebruikten het vroeger als koelkast.
Het is een waterrijk gebied met heel veel mos en varens. (Moor)
Jannick werd vandaag gebeld of hij weer een dag voor de filmploeg wil werken. Deze keer filmen ze op Obertraun. Jannick moet er om half 6 zijn. gelukkig kan hij met iemand meerijden die in Ruperting woont. Hij slaapt dus vannacht bij Bettina want hij wordt dan in Aich opgehaald.
De eigenaar van ons huis is vandaag met zijn gezin aangekomen.

25 augustus 2009 07:34 | Door: Annemarieke Is wrs de Stengelloze Zilverdistel.

molenaar.ruesink 2017-09-22 22:13:55

25 augustus 2009 09:39 | Door: Marjanne de bloem heet zilverdistel en groeit bij ons veel in de vooralpen

molenaar.ruesink 2017-09-22 22:14:10

25 augustus 2009 19:47 | Door: Anneke vd Meulen Toch eens even een berichtje achterlaten bij een mede Hollander en zelfs sterker nog, ook ex Gouwenaar! Wij wonen aan de andere kant van de berg, dé berg.. de Grimming dus, in Bad Mitterndorf! Grappig al jouw beschrijvingen over ons Salzkammergut te lezen, heel leuk! Groetjes! Anneke van der Meulen uit Bad Mitterndorf En idd is de zilverdistel