dubbele verhuizing

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Woensdag 23 mei
Onverwacht een appartement voor Jannick gevonden. Het is op Schildlehen en voor de feestvarkens tegenover de Tenne. Ik geloof dat het gebouw Karlswirth heet en er staat ook Walcher op. Het is gelijk achter de Brückenhof.Het is een skileraarappartementje. Het wordt nog opgeknapt en we horen van de week wanneer hij er in kan. We hopen dat het dit weekend kan want dan hebben we een grote auto en kunnen we eerst hem verhuizen. Jannick heeft de mogelijkheid om van de zomer zijn Anwalt skileraardiploma te halen op school maar het is in zijn trainingsstage week. De 14e juni is de informatieavond en dan gaan we heen. Hij heeft het al aan zijn trainer medegedeeld en die staat er niet geheel negatief tegenover. Wel heeft hij liever dat Jannick meegaat en volgend jaar zijn diploma haalt. Maar Jannick wil van de winter proberen wat bij te verdienen. Afgezien de trainingsweek naar Italie is en minimaal 350 euro kost. Beetje vreemd om het te verplichten als de ouders het moeten betalen.
Vandaag wederom in Gröbming naar het Bezirk geweest en Jannicks importvergunning voor zijn wapen is bijna rond. Een constructie dat WSV Ramsau het wapen koopt omdat Jannick 16 is. Hij heeft zijn abonnement om te schieten op Ramsau al gekregen van WSV Ramsau.
Als Jannick dan 18 wordt kan het wapen op zijn naam overgeschreven worden. Wel mag hij het wapen gewoon thuis hebben en er mee trainen op de baan in Ramsau. We kopen wel een wapenkast , lijkt ons toch veiliger.

Morgenavond komt de eigenaar van ons appartement uit Wenen en hebben we een gesprek en komt het contract op tafel. We zijn nieuwsgierig. Want zijn schoonzuster had Jannick maandag gebeld en ze had heel wat te zeiken. Ze was zelf op vakantie geweest en vond het gras te droog, terwijl wij elke dag geweest waren en er tot woensdag regen was gevallen. Ook wilde ze hebben dat we gelijk kwamen om het te doen. Hebben we niet gedaan want het zou gaan regenen en dat heeft het ook gedaan met bakken vol en ook gisteren met bakken vol. Het heeft zelfs vannacht en vanmorgen nog geregend en nu is het wederom warm en zonnig. Het was te lang , het was een week geleden gemaaid. Alleen de kanten niet omdat de mix voor het apparaat op was en haar eigen man dat zou aanvullen. Voor mij is de maat vol en het zal morgen duidelijk worden van wie wij orders aannemen. Want wij hadden hele andere opdrachten van de eigenaar. Afgezien het duidelijk moet zijn dat wij geen persoonlijke diensten voor haar doen. Alleen tegen betaling. Ze heeft de ballen verstand van tuinieren en denkt dat ze alles van tuinen weet. De eigenaar van Jannicks appartementje kan ook nog voor ons voor iets zorgen en we kunnen ook in Pruggern blijven dus we hebben geen haast.