Een happy maandag

Vanmorgen heel vroeg wakker , een beetje dommelen en dan toch maar de tv aangezet. Ik dommel dan en luister . Dan toch maar om half 9 opgestaan. Ik voel me weer wat beter en wel nog verkouden maar geen snotkop meer. Theresa gaat het ook beter en Sabrina moet er nog even door heen.

Toen we van de week in Liezen waren we bij C&A en ik had 4 broeken voor hem gevonden. De meeste broeken zijn hem veel te wijd geworden en hij draagt kleding tot het niet meer om aan te zien is. Ik kwam er bij de kasten inspectie ook achter dat hij geen fatsoenlijke truien meer heeft. De 2 die hij nog heeft zien er ook langzamerhand niet uit. Dan baal ik dus want ze hadden pas hele mooie herentruien in de uitverkoop en ik vroeg hem heb je truien nodig. Nee genoeg.
Ik hoop hem vandaag zo ver te krijgen dat we kleding die in de kast hangt gaan passen om te kijken kan het nog of niet.
Gisteravond weer eens een poos met Diane geklept soms heb ik dat nodig. Gewoon even vriendinnen zijn.

Vanmorgen de badkamer gepoetst en Jan heeft het bodemrooster voor me schoongemaakt.
Jannick belde mij dat hij een mail had gekregen van de verzekering en vroeg of wij daar een verzekering hadden. Ja dat hebben wij , en die schijnt af te lopen maar staat nog op het adres in Ramsau. Hij heeft het naar me toe gemaild en werkelijk te zot voor woorden, bij elke verhuizing hebben we bij de ÖMTC ons adres gewijzigd en ook voor de verzekeringen maar die hbben ze dus nooit veranderd en in de tussen tijd meerdere keren verhuisd en ook meerdere keren doorgegeven. Dus daar maar gelijk mail heen gestuurd.
Voor vandaag slecht weer opgegeven dus we wachten maar af. Ik heb op de kaart al gezien dat wij waarschijnlijk gunstig zitten want het komt van de Salzburg kant en dan gaat het over ons want dan zitten we in een kom. Maar het blijft uiteraard afwachten hoe het zich ontwikkeld. De dag begon met erg mooi weer en super zonnig en pas rond het middaguur gaan dichttrekken. Dan kwam de regen en het gaat steeds harder regenen. Een heel klein beetje wind maar verder nog niets en het is al 16 uur.
Het middageten gekookt en samen met Jan gegeten. Lekker Hollands , bloemkool met kaassaus, gekookte aardappelen en gehaktballen met jus.
Dan samen de afwas gedaan en daarvoor mocht Jan een pan schoonmaken. Ik had tijdens het koken een pan nodig dus ik pakte het van bovenop de keukenkasten. Ik ging zo wat over mijn nek . Heeft Jan een pan met saus weg gezet bovenop de kasten en vergeten. Dat staat er al enige tijd dus je hoeft niet te vragen hoe dat eruit zag.
Na het middageten eerst maar eens naar Wenen gaan bellen omdat ik mijn geld terug wil wat onterecht is afgeschreven. Zo die kon ik nauwelijks verstaan maar na enige tijd is het gelukt en ook al de bevestiging binnen dat het terug gestort wordt al duurt dat wel 2 weken.
Dan met Jan broeken gan passen. Een grote stapel kan weg en zit al in de tas voor de Caritas. En zie ineens haalt Jan uit een broek de hij vroeger gebruikte om in te werken de autosleutels die we kwijt waren. Dus ohhhhh happy day .
Het is nu kwart over 4 en het begint nu stevig te waaien , er is een heel repertoire van waarschuwingen van wat je wel en niet moet doen. We gaan het beleven.

Eindelijk is de sleutel terecht😃😃