Wedstrijdstress en sneeuwchaos

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

12 december 2009
Afgelopen week had ik een belangrijke schoolweek en kon niet bijtijds afreizen naar Obertilliach waar de 2e Europa Cup wordt gehouden.
Het is eigenlijk nu de IBU Cup geworden. Het is het B worldcup circuit. En er is de Alpencup bijgekomen. Waar vorige week de eerste wedstrijd in Obertilliach van was.
Ik heb nog geprobeert om gisteren af te reizen maar door de enorme sneeuwval was dat niet mogelijk.
Ik ben nu vanmorgen om 6.50 met de trein uit Schladming vertrokken.Als alles goed gaat hoop ik tegen 12 uur aan te komen in Obertilliach.
De sneeuwchaos is nog groter dan gisteren er is al tot 3 meter nieuwe sneeuw gevallen. Daardoor ook veel lawines en veel bomen om.
Met de auto is het Lesachtal totaal onbereikbaar en ik weet nog niet tot hoever ik kan komen. Met de auto kom je op dit moment niet eens voorbij Villach.
Ik mis al de officiele trainingen en kan ook niet schieten dus. Ik hoop dat er toch nog een mogelijkheid is.
Ik hoop als alles goed gaat tegen 12 uur aan te komen in Obertilliach.
De andere Nederlanders zijn er al een paar dagen die hebben dit probleem niet. Ook reizen die door naar Italië waar ak week de 3e IBU Cup in Martell is. Ik kan niet doorreizen want ik heb nog een belangrijke schoolweek met presentaties. Ook mis ik dit weekend belangrijke Oostenrijkse wedstrijden in Eisenerz.
Jannick

sneeuwchaos

Vrijdag 12 december
Sinds gisteren is het sneeuwchaos in Oostenrijk. Er is al tot 3 meter nieuw sneeuw in grote delen van Oostenrijk gevallen.
Jannick had afgelopen week een belangrijke schoolweek en kon niet eerder afreizen naar Obertilliach waar dit weekend de 2e Europa Cup plaats vindt. Het heet eigenlijk IBU Cup nu. Het is een B-worldcupcircuit.
Jannick heeft geprobeert om gisteren af te reizen. Met eigen auto was het al geen optie en met de trein lukte het ook niet meer.
Hij is nu vanmorgen om 6.50 vanaf Schladming vertrokken per trein.
We weten niet of hij het gaat redden want de chaos is nog groter dan gisteren. Met eigen auto is het niet te bereiken, je kan met moeite tot aan Villach komen en dan houdt het op. Het Lesachtal is onbereikbaar per auto. Er zijn nu ook veel lawines en veel bomen door de massa's sneeuw om gegaan.
Jannick kan niet meer deelnemen aan de officiele trainingen want daarvoor komt hij te laat aan, dus hij kan ook niet meer schieten.
Hij hoopt dat er door het slechte weer toch nog mogelijkheden zijn.
Hij moet eerst zien of het gaat lukken om er te komen. De andere Nederlanders zijn er al een paar dagen.Die reizen ook daar vandaan door naar Italië.
De 3e IBU Cup is gelijk volgende week al en dan ook al de eerste wedstrijd op vrijdag. Het is in Martell in Italië. Dat wordt door school ook problematisch want hij heeft nog repetitie week en hij heeft door Zweden al een hoop gemist.
Hij moet nu door de IBU Cup belangrijke Oostenrijkse wedstrijden missen. Die zijn dit weekend in Eisenerz.
Jan is al vanaf vanmorgen vroeg aan het sneeuwruimen met de tractor.
Gisteren zijn onze gasten al vertrokken. Dus daar hebben we vandaag dan geen omkijken meer aan.