Terugreis

Bij ons thuis nationale feestdag, en voor ons om 6 uur eruit nog een keertje ontbijten met Diane en dan op weg. De auto was nog niet helemaal ingepakt en ik zorgde voor 7 minuten vertraging omdat ik mijn telefoon op het nachtkastje had laten liggen. Daar kwam ik gelukkig achter toen we net de straat waren uitgereden. Dus om 7.15 echt op weg. Het was super mooi en zonnig weer en dat de hele weg.
Waren we onderweg een stukje lopen zwik ik mijn enkel , Jan wilde me nog grijpen maar ik met een snoekduik op mijn knie en hand en elleboog. Tja dikke kapotte knie, dikke enkel, kapotte elleboog en blauwe hand. Je moet er iets voor over hebben.
Verder goede reis gehad en vlak bij de grens van Oostenrijk werden we ingehaald door allemaal politie auto´s en busjes met blauw licht en ik zei al oeps hopelijk geen last voor ons maar het was dus voor de andere kant daar was de hele grens naar Duitsland afgegrendeld en elke auto moest er aan geloven en de file was enorm. Wij konden doorrijden naar Oostenrijk geen probleem. We moesten wel over Salzburg want we hadden al de waarschuwing op de radio gehoord dat de andere grensovergangen Passau/Linz dicht waren omdat daar de vluchtelingen met bussen aankwamen en er geen ander verkeer meer doorgelaten werd. Dus alles naar Salzburg en over Salzburg.
Jannick had ik gesproken die heeft afgelopen nacht op Spielfeld voor het rode kruis vluchtelingen opvang gedaan. Een dikke 6000 mensen vannacht daar.
Hij heeft een fijne vakantie gehad met Ingrid en Theresa ergens in Kärnten.
Thuis gekomen hadden ze visite en konden we de auto niet kwijt maar we konden wel gelijk eten want ze hadden nog over. Er waren 2 collegaas van de brandweer met vrouw en kind komen eten. Theresa was met de 2 jongetjes aan het spelen. Ze is er vroeg bij want ze lag in haar bed met 1 van de 2. Maar toen ze mij zag vloog ze er uit en riep oh Oma is da Oma is wieder da en daarna waar is Opa. Verschil moet er zijn en Opa is net even belangrijker. Heerlijk gegeten en ook nog een schotel zelfgemaakte cake om mee naar boven te nemen.
Ze hebben vandaag de infrarood cabine opgebouwd en hij doet het ook nog. Ze gingen hem net samen proberen.
De telefoon ging hier weer op internet en gelijk 2 fotos van Bianca, eentje van Bo spelend met zijn trein die Nina vanmorgen voor hem had opgebouwd en eentje van Nina aan het knutselen met 1 van de pakketten. Bianca zei het leek wel kerstochtend.
Jan heeft heel de auto uitgeruimd en ik heb alles al opgeborgen en de eerste was zit erin. Al lekker gedouscht want na een dag in de auto wel nodig.