Een tent vol water.

Oostenrijk, Feldkirchen in Kärnten

We waren rondom 8 allemaal wakker. Douchen en aankleden en ontbijten. Het was nog redelijk mooi maar wel dichtgetrokken. Het weer werd steeds slechter en we gingen dus maar booschappen doen. Thuisgekomen middageten en dan blijkt dat we vlakbij een action waren dus toch nog een keer terug gegaan. De kinderen hebben kleurspullen en tekenspullen gekocht dan kunnen ze wat doen als het slecht blijft.
Het werd noodweer en we kregen de schrik van ons leven want bij terugkeer stond er in de tent 10 cm water. Dus alle spullen op het droge en we hadden niets om te kunnen ruimen. Dus naar de receptie en we kregen een nieuwe tent toegewezen en we zijn gaan verhuizen. Steeds de auto vol en dan weer uitladen. Ik had geen droge draad meer aan mijn lijf. Dan stond alles droog maar door het heen en weer lopen was de bodem nat geworden en modderig. We hadden geen droge stoelen want wij hadden alles in de tent gezet voor het geval zou gaan regenen. Maar bij deze tent stond alles buiten. Dan in mijn nood Peter gebeld die bij Vacansoleil werkt en aan de Ossiachersee zit. Hij zei ik bel zo terug. Dat deed hij en er was een regiomanager naar ons onderweg die was bij toeval in de buurt. Ze kwam zag de nood en regelde een dweil en een grote stapel doeken. Ze haalde droge stoelen voor ons en ik was blij dat ze ons hielp. Dan de bodem droog gemaakt en daar zaten we dus eerst de bedden gaan doen. De koelkast gevuld en stukje bij beetje de dingen op zijn plaats. Maar heel eerlijk ik was zo moe dat ik wel kon janken. De kinderen waren ook ontdaan maar wel erg lief. In de avond met Theresa samen een stuk verder gekeken van het 10e koningrijk. Sabrina sliep al een stuk vroeger. op veel plaatsen
Het was weer op veel plaatsen werk aan de winkel voor de brandweer, In Knittelfeld kwamen veel brandweren samen om de 300 beschadigde daken door hagel af te dekken. De vele Murabgangen, het hoogwater op veel plaatsen. Dan was het van ons maar een peuleschilletje.
Het grootste probleem is dat veel nat is geworden en we het niet droog krijgen.
Jannick belde om te vragen of we al verzopen waren en ik zei hem het scheelt niet veel. Hij zei dat het bioj ons ook heftig was. Nog een stuk later belde Ingrid of we al naar huis kwamen en nee dat waren we niet van plan.