Weekend

Vanmorgen pas om 8 uur wakker, ik kijk al 2 avonden een serie die 4 afleveringen per avond uitzenden en ik vind het spannend dus wil niks missen. Dus ga vrij laat slapen.
Sloborn heet die serie en er staat een streepje door de o in slo. Dan even naar beneden gelopen want de cv was weer aan maar dat komt door het beveiligingssysteem , als het buiten te koud wordt in de nacht slaat het aan. Beneden hebben ze er niet zo last van maar bij ons boven wordt het later warm dus als ik opsta zijn de verwarmingen heet. Ik doe de deuren maar gelijk open want het is ondertussen ook buiten al 17 graden.
Jannick zat zijn communicatiesysteem in zijn helm in te bouwen. Hij had al langer dan een jaar geleden geld geinvesteerd in een start-up . Eigenlijk wilden die een systeem ontwikkelen voor in skihelmen maar ze kwamen er al snel achter dat de motor markt veel groter is maar het kan ook in je brommerhelm of wat dan ook. In een hoekje van je visier kan je dus bv navigatie zien, je kan telefoneren of weet ik niet wat nog meer. Jannick is dus nu een van de eersten die het systeem gebruiken .
Vandaag komen Edith, Viktoria en Leonie logeren. Eigenlijk zouden ze in de tuin kamperen maar het is veel te nat en koud in de nacht.
Vanmorgen maar eens mijn feestdirndl gepast , lang niet gedragen en ik was bang dat ik door gewicht aankomen misschien niet meer erin zou passen. Maar ik kreeg hem aan en dicht dus die kan ik volgend weekend aan op het huwelijk van Pascal en Yasmin. We slapen dan ook een nachtje in het hotel daar. Dan kan Jan ook drinken en hoeven we niet in de nacht te rijden. Niet dat hij veel drinkt maar principieel drinkt hij niet als hij moet rijden. Ik herinnerde mij dat ik iets wilde maken voor Yasmin en Pascal en het is helemaal gelukt en ziet er goed uit. Fotos pas op hun trouwdag.
Jan nog even iets in de kasten van de kinderen veranderd voor Ingrid en nu kon ze alles kwijt. Zelf is ze nu de kasten in haar eigen slaapkamer opnieuw aan het indelen en vullen. Jannick heeft eindelijk afstand gedaan van veel van zijn kleding er waren dingen bij van dat hij denk 15 was, dat is hij niet meer en ook niet qua maat. Ze moet nog erg veel kwijt maar langzaam aan komt er ruimte . Jan heeft nog shirts en weet al niet gepast en er wat dingen tussenuit genomen. Hij draagt in huis graag hoodys en die zaten er ook bij die hij aan kan. Hij is vaak beneden in de kelder/werkhok bezig dan zijn ze ideaal.
Sabrina zit al de hele morgen braaf bij ons en kijkt de Jellabys. Ingrid wil zo veel mogelijk van de chaos is huis opruimen nu ze logees krijgt. Jannick is even naar Liezen om iets te gaan halen. Daarna gaat hij boogschieten in Ramsau met ik geloof RK. Wij gaan dan wel weer verder wanneer het weekend voorbij is in de kinderkamers.
Nu aan het bedenken wat we gaan eten.
Dat werd eigenlijk heel lekker, bami , gebakken ei, surimi in de vorm van grote garnalen in knoflookolie, katjang pedis, augurkjes en kroepoek en sambal badjak. Dan heeft Jan nog 2 planken voor de kast van Ingrid op maat gezaagd . Het werd naar de dag vorderde steeds mooier weer al was er wel wind. Ingrid ging met de kinderen , Edith en haar kinderen ijs eten. Dat wilde wij ook gaan doen dus niet lang nadat ze de deur uit waren gingen we die kant op. Aangezien ik Ingrid niet kon bellen toch maar de deur afgesloten want ik had geen idee of ze sleutels mee had want ze had niet afgesloten. Maar we zagen hen staan bij de auto met de familie uit de Sölk Maria , Herbert en kinderen. Die waren ook al ijs gaan eten. Wij gingen eerst naar de Sparkasse want ik had nog steeds contant geld nodig. Daar kon ik gewoon geld uit de automaat krijgen. Ligt dus echt aan de banken. Jan en ik zijn terug gelopen onderweg ons ijsje gegeten. verder niet veel meer gedaan behalve luieren. Ik heb nog wel puddingbroodjes gemaakt en ze smaken echt heerlijk. Ik had nog Nederlandse puntjes en die gevuld met die Quinoa pudding en dan bestrooid met poedersuiker.
Fotos van Ryan en Lisa, dochter en kleinzoon van mijn broer Ruud, in hun gezichten zie ik mijn kleine broertje. Hij is er niet meer , maar hem vergeten dat nooit.