Een heerlijke drukke dag

Een beetje uitgeslapen werd pas om 7.15 wakker. Heerlijk wat tv kijken en luisteren . Om kwart over 8 toch maar eruit gegaan .
Jan is weer wat toegenomen en weegt nu 62,2 Kg. Het is nog steeds veel te weinig maar dat hij aan komt is toch al een grote winst.
Het was hele dikke mist in de morgen maar langzaam aan wordt het dunner en komt de blauwe lucht en de zon te voorschijn. Het is ongelooflijk dat het weer zo mooi is en ook hoe warm het nog wordt.
Gisteravond kwam Ingrid vragen of ze papieren kon uitprinten want ze gaat toch geld terug vragen en ontheffing om te betalen omdat ze het maximale bedrag heeft overschreden bij de Krankenkasse en ze is vanmorgen gelijk naar Liezen gereden om het in te dienen. Dus ik ben wel nieuwsgierig hoe het afloopt.

Nou nada dus ze krijgt niets terug. Zij vinden het inkomen van Ingrid en Jannick samen te hoog. Dat zelfs Pflegegeld die ze krijgen wordt meegeteld. Ondertussen houden ze minder over om van te leven dan mensen met een laag inkomen die alles maar krijgen.

Samen met Jan naar de huisarts gewandeld, papieren waren allemaal goed gekeurd ook de ambulance vergoeding. Alle medicijnen die we nodig hadden ook recepten gekregen. Dus ook gelijk langs de apotheek. Dan nog een rondje Gröbming en even bij de grote Caritas gekeken. Een paar Dvd,s in het Nederlands, een dvd box van een serie die ik nog niet compleet heb en 5 Kiddy Contest cd,s voor Theresa. Heeft ze weer wat te luisteren en te dansen. En het is weer eens wat anders dan de K3 die nog steeds heel veel beluisterd worden.

Middageten gemaakt en samen met Jan gegeten. Jan gaat zo de kranten, karton , glas en wat al niet meer hier bij de gemeente brengen. Het zamelt zich best aan. Sabrina komt zo bij ons want Ingrid gaat met Theresa naar een biocoopvoorstelling. Jan heeft de tassen van de zolder gehaald en ik heb bijna alles verzameld wat ik mee wil nemen.

tegen 2 ergens kwam Sabrina, ze kreeg in een kwartier tijd 7 aanvallen dus even Ingrid gebeld. Omdat ze verder weinig last had ze was niet vervelend of huilerig besloten we om het aan te zien ook omdat ze in de morgen ook al zo´n serie gehad had. Wij besloten om met haar aan de wandel te gaan en inderdaad geen aanvallen meer. Ze viel vrij snel in slaap wat wel fijn was. We gingen eerst naar de Post om de brief naar het RK op de Post te doen. Dan doorgelopen naar de PV en de Reha van Jan afgezegd. In principe kan hij tot maart alsnog in de Reha gaan. Het was echt zeer warm bij ons op het balkon met zon 29 graden en later zonder zon alsnog 25. Van de Reha zijn we naar de Carla winkel maar niets gevonden. Dan doorgelopen naar de grote Caritas winkel waar ik vanmorgen een loopkarretje had gezien voor 5 Euro. Die heb ik voor Sabrina gekocht en dan terug naar huis gelopen. Dat was een flinke tippel geweest . Sabrina werd wakker toen we de wagen naar binnen reden. Boven gekomen mocht ze in de loopwagen en ze was zo blij ermee. Het is een stuk hoger dan het loopautootje waar ze eerst in zat maar waar ze nu te groot voor wordt en ermee omkiept. Met deze kan ze niet omkiepen , ze kan overal komen en ook op hoogte voor de salontafel waar ze met een grijns van alles ging afpakken. Er zitten wat speeldingen op en dan pakt ze met haar rechter goede handje haar linker armpje en handje en probeert daarmee op de knopjes te drukken. Heel aandoenlijk om te zien. Rechts kan ze alles. Ze heeft 1 1/2 uur er in gespeeld en toen was het half 6 en kwam Mama en Theresa. Ik zeg dat ze na die 7x geen aanval meer gehad had en gelijk daarna kreeg ze weer een aanval. Dus Ingrid heeft haar meegenomen en Theresa ook. Sabrina zit weer aan een medicamentenwissel en dan is het elke keer weer lastig om het een af te bouwen en het volgende op te bouwen. Ze krijgt medicijnen die eigenlijk vanaf 12 jaar zijn maar niets helpt. Nu wachten op november dan gaat ze weer 2 dagen in Wenen in het ziekenhuis voor een PETscan. Ze denken wel dat Sabrina geopereerd kan worden.

Jannick heeft waarschijnlijk vrijdag ook vrij dus willen ze ook al vroeg op de dag vertrekken. We hebben in ieder geval die dag de tijd aan ons zelf om naar Schlüsselfeld te komen. Nog 3 nachtjes slapen en dan Nederland we komen eraan.

Hele goeie reis en doe voorzichtig. 👍🏻

Anja 2018-10-09 20:24:33

Heel veel plezier!!! Rijd voorzichtig. XXX

Annemarieke 2018-10-09 22:55:05

geniet er van... nederland...