Dagje Zoo Schmiding

Oostenrijk, Schmiding

Vanochtend liep de wekker om kwart voor 7 af , snel opgestaan en alle ochtenddingen. De tafel had ik gisteravond al gedekt. Kwart over 7 zaten we allemaal aan tafel en op ons gemak ontbeten. Dan klaar maken om weg te gaan en dan zegt Jan ik ga niet mee. Ok dan niet dus even beneden gaan zeggen want dan hoefde Jannick de achterstoelen niet te doen en kan de grote kinderwagen er zo in. Jan zei dat hij vannacht diarree had en daarom niet weg wilde ik heb meer het idee dat hij geen zin had. Gisteravond zei hij ineens oh maar dan had ik wel moeten tanken en ik dat hoeft niet want we rijden met 1 auto, die van Jannick kunnen 7 mensen in.Jannick had Theresa wijs gemaakt dat we naar het Langeweilen Museum gingen (het verveel museum) Dus die zat met een gezicht van moet dat dan in de auto. We reden over de Pyhrnpass heen, prachtige rit altijd en heel veel Tourgehers .Der Pyhrnpass ist ein 954 m ü. A. hoher Pass nahe der Grenze der österreichischen Bundesländer Oberösterreich im Norden und Steiermark im Süden. Er liegt zwischen Warscheneck und Bosruck in den Nördlichen Kalkalpen der Region Pyhrn-Eisenwurzen.Der Pyhrnpass ist ein 954 m ü. A. hoher Pass nahe der Grenze der österreichischen Bundesländer Oberösterreich im Norden und Steiermark im Süden. Er liegt zwischen Warscheneck und Bosruck in den Nördlichen Kalkalpen der Region Pyhrn-Eisenwurzen. dierentuin is in Schmiding. We waren er om 10 uur en we wisten niet wat we zagen zo veel autos en zo´n lange rij mensen. Het voordeel van de gehandicapten kaart van Sabrina dat we een plaats naast de ingang hadden al hadden we niet later moeten komen want het was de laatste gehandicapte plaats. Nadat we binnen waren zijn we gelijk afgeslagen naar de Evolutionshalle met masker mag je daar naar binnen en er was nog bijna niemand. Geweldig leuk om te zien en ook een beetje volkenkunde museum. Het was nog frisjes daar en nog helemaal bewolkt dus dat we eerst naar binnen zijn gegaan was zo slecht nog niet. Toen wij daar weggingen werd het daar ook druk. In de dierentuin zelf kan je aardig afstand houden al zijn er veel mensen die er maling aan hebben. Tussen de middag hebben we wat gegeten , ik op een trapje zitten met Theresa en Sabrina zit al in haar wagen en Jannick en Meli aan een statafel. Overal zaten mensen op het gras of stonden aan de gestapelde tafels. Ze hadden Pizza genomen en Oma heeft haar notenbroodje gegeten en Sabrina wilde ook geen Pizza maar wel een notenbroodje. Dan mocht Theresa nog in de speeltuin en Sabrina mocht Rutschen. Meli boven en Jannick onder . Eerst kwam ze steeds op haar rug naar beneden maar dan had ze door haar goede handje vasthouden en kwam ze zittend naar beneden. Dan mocht ze ook nog een stuk wandelen naar de kinderboerderij en ja geweldig dieren aaien. Dan straalt haar gezicht. Theresa boos op mensen die ondanks dat er borden staan dat je een open stal niet binnen mag gaan omdat het een rustplaats is voor de dieren en het toch doen. Ik heb haar gezegd ja je hebt gelijk maar we kunnen er niets tegen doen. Nog een stukje dierentuin en onbdanks dat niet alles open was een geweldige dag gehad. Het werd steeds warmer en er ging steeds meer uit. Op de terugweg zijn we naar Heinze en Carmen gereden in Singsdorf. Koffie drinken en de vijver bewonderen waar 30 stuks Koien en 5 grote kikkers zitten. Ook een hoop kikkerdril. Sabrina had gezien dat er gevoerd was dus die gaat naar Opa Heinz tikt op zijn gesloten emmer wijst op zichzelf en dan op de vissen. Dus de emmer ging open en ze mocht voer pakken en dan aan de vissen geven. We hebben ook een hele grote kikker gezien. Dan weer op weg en bij Weissenbach bei Liezen waar Jannick zijn motor heeft opgehaald die daar bij Familie gestald was. Daar weer allemaal dieren kijken eenden kippen hanen die tot groot plezier van Sabrina kraaiden. We reden daar weg toen we de Oma van Meli tegen kwamen, die wilde eigenlijk dat we meegingen om koffie te drinken. Maar Jannick was al op de motor weg en het was al 4 uur geweest voor we dan thuis zijn wat avondeten en de kinderen in bad is het bedtijd. Maar ze zei wel tegen mij dat we koffie moesten komen drinken als we in de buurt zijn.
Dan eindelijk thuis aangekomen. Kinderen even bij ons want ze moesten de auto nog leeghalen. Dan een kop koffie bij ons en dan eindelijk Ruhe.
Een geweldige en drukke dag afgelopen.

Dat Jan diarree had, dat kan één van de bijwerkingen zijn van het vaccin. En wat een leuke dierentuin is dit, met echt ook veel om te doen daar. Leuke foto's ook. Samen nog een mooie week gewenst. hier is het 2 oC.en er is weer sneeuw en hagel verwacht, dus genieten jullie er maar met de mooie temperaturen daar.