Weer een dag voorbij

Donnerstag 14.April
Niet zo goed geslapen dus ik stond moe op. Het weer is troebel, zwaar bewolkt , flinke regenbuien en boven sneeuw. Echt een teruggang met 11 graden. Maar dit zou de slechtste dag zijn dus we kijken alweer uit naar het mooie weer.
Jannick is nog steeds op zijn bouwput bezig, hij is bezig met de voorbereidingen van een keldergewelf restauratie. Hij verwijdert het cement tussen en van de stenen. Het is zwaar werk maar hij voelt zich er goed bij. Het werk is in ieder geval niet altijd het zelfde want de 1e dag in zijn eerste klus heeft hij deuren gelackiert.
Jannick is aan het werk, Ingrid naar haar cursus op het werk en Theresa is nu bij ons. Die kwam daar straks boven en wij gingen net aan tafel. Dus ze wilde ook aan tafel. Ik vraag haar heb je al gegeten want ik wist dat er gekookt werd beneden, zegt ze ja hoor Oma worstjes. Dus ze mocht wat frites in een bakje. Wij aten Noordzeeschol Picasso met frietjes en salade. Komt Jannick boven om te vragen of ze beneden kwam eten. OEPS maar ze mocht haar frieten opeten en ze heeft ook beneden gegeten.
Ingrid kwam Theresa weer ophalen en de rust keerde weer.
Jannick kwam nog even na werktijd voorbij, het project waar hij zit krijgt hij nog meer werk aan want de zandstralers kwamen en dat gaat niet. Nu moeten de stenen geschuurd worden. Maar morgen gaat hij als het droog is eerst in Ramsau aan het werk, een huis bij de camping van Hopman. Daar moeten de balkons van tegels ontdaan worden. Als het regent moet hij werk gaan doen in Mitterberg . Volgende week gaan ze naar een project in Linz waar ze een facade gaan doen. Zaterdag moet hij nog 2 uurtjes deuren gaan lackieren. Dan na dit werk weer terug hier in Gröbming om de stenen te gaan schuren. Hij vindt het nog steeds leuk maar wel zwaar ook al gaat het hem steeds makkelijker af.