Op visite

Oostenrijk, Sankt Peter am Kammersberg

Manfed gefeliciteerd met je verjaardag.

Vanmorgen was het redelijk weer en af en toe kwam de zon door. Het was warm maar tegen de middag kwam er stormachtige wind.
We hebben de receptie gedaan en de gasten weer tevreden gesteld. Jan heeft de kinderfietsjes uitgegeven en op maat gemaakt en de helmpjes.
Die zijn hier verplicht voor kinderen. Middageten en inpakken. Jan is al een paar dagen niet lekker maar jan is ook erg eigenwijs.. Alles gaat vanzelf over bij hem. Ik was ook niet helemaal lekker en heb wel geprobeerd om er wat aan te doen. De gasten nemen allemaal ziektekiemen mee. We hadden bij 2 families vandaag al zieke kinderen.
Vanmiddag op visite bij Mieke en Tim. Het cdeau dat ik had meegenomen viel in de smaak. Ik had flessen wijn gevonden met de merknaam Sonnleiten en zij wonen op Sonnleiten. Dus een mandje gevuld en een witte en een rode wijn erbij. Er was een gerberaplantje bij , een zak drop en kleine stroopwafeltjes met een bedankkaartje.
Ik vond het er leuk uitzien. Ze wonen in Oberwölz dus niet zo ver van de camping.
Daarna naar huis gereden om een nachtje thuis te slapen. en de katten te kroelen en de was te doen.
Maar eerst naar boven gelopen om Theresa te knuffelen. Ze ziet er zo schattig uit als ze haar brilletje op heeft. Ze houdt hem alleen niet op. Wel als je haar afleid en dan vergeet ze hem. Dan heb ik haar een poosje mee naar beneden genomen. Even bij Opa en Oma spelen.
Helaas heb ik geen foto van haar met haar bril op.

Maandag 1 juli
Erna gefeliciteerd
Ik heb gisteravond een film gekeken over Erzherzog Johann en Anna Plock en hun liefde , Anna was de dochter van een burgerlijke Postmeister. Ik vond het geweldig. Het verhaal kende ik al maar het is opgenomen rondom Bad Aussee. Allemaal plekjes waar wij ook zijn geweest.
Zo vanmorgen op tijd eruit, auto inpakken en even tanken in Gröbming. Het is daar 8ct de liter goedkoper dan aan de Murtal kant. Dan de pass over en naar de camping want we hadden om 9 uur weer receptie. Na de receptie even boodschappen in Murau gedaan. Schoonmaakspullen, klusspullen en drankjes want nu gaat alles heel hard. Tussen de middag de BBQ aan, de gyros en de plakken aubergine erop. Komkommer , stokbrood, en gyrossaus erbij. Die lijkt op zaziki maar dan met kool en olijven fijngesneden erin. Glaasje retsina erbij, althans voor mij want Jan vindt het niet lekker. Bij 27 graden onder de partytent dat was geen straf.
Jan is nu aan het klussen , hij is de Roan borden aan de caravans bevestigen. Hij moet er 6 doen en dan staat er op zijn lijst ook nog kraan vervangen en doucheslang vervangen..