30 km loipen gespoord

Oostenrijk, Salzburg

Het is super druk in Ramsau met alle teams die hier zijn om te trainen.Er zijn er zo'n 500 atleten. Is het normaal dat ze in deze tijd op de gletsjer zijn, nu gewoon in Ramsau.
Jannick traint ook in Ramsau, hij is nog steeds niet in orde. Naar de huisarts gegaan nadat hij zijn training moest afbreken. Die wil hem donderdagmorgen terug zien en dan gelijk bloedprikken.
Dat had hij zijn trainer medegedeeld en dat was goed. Maar later op de dag werd hij terug gebeld door zijn trainer en die zei dan zit je alleen maar thuis je vol te vreten en weeg je straks boven de 80 kilo.Nou is Jannick zo beroerd dat hij zijn eten er niet inhoud, maar alleen al de gesprekstoon, Jannick heeft dan ook opgehangen.Hij werd gelijk terug gebeld en heb ik aangenomen.Vond hij niet leuk. Hij vond dat Jannick naar de arts van het Leistungszentrum in het ziekenhuis moest.Vind het prima en hij belde terug dat Jannick voor 7 uur 's ochtends daar moest zijn. Nou vinden we Gabi een erg fijne arts en Jannick heeft eerlijk en open met haar gepraat over zijn problemen met zijn trainer. Als je elke dag te horen krijgt dat je te dik en te vet bent. Gaat dat niet langs je heen. Elke keer pesterijen.
Jannick heeft ernstig maagklachten. Hij heeft van haar medicijnen gekregen voor zijn maag en ze gaat met zijn trainer praten.Ik had ook al tegen Jannick gezegd dat het psychisch is. Zijn buik en maagpijn zijn echt maar worden wel door de stress veroorzaakt. Hij mag even een stapje terug van de arts en dan weer met lichte training beginnen .
Nadat we op het ziekenhuis geweest waren zijn we naar Salzburg gegaan. Eerst lekker ontbijten bij Ikea en dan met de bus naar het centrum. Je kan gratis parkeren bij het Europark. Met de bus zit je dan zo in het centrum.
Dan eerst wat in het centrum rondgestapt , dan wat drinken met een heerlijk stuk taart. dan met de festungsbahn omhoog naar Hohensalzburg.
Wij waren er wel eens geweest maar niet in de vesting zelf. Nu zijn we dat gaan doen.Eerst zijn we in het marionettenmuseum geweest, daarna in de andere museumruimtes.We zijn ook met een rondleiding in en op de toren geweest.
Daarna wat gaan eten in Salzburg en weer terug naar Europark, daar nog wat rondgekeken, een ijsje bij de Mac. en weer terug. Jannick heeft heen en terug gereden en heeft nu zijn 2000 km vol.
We hebben allemaal een fijne dag gehad en Jannick heeft zich een keer kunnen ontspannen.
Zijn pillen tegen de maagpijn helpen hem.
Donderdag is hij weer gaan trainen.Hij heeft 's middags met zijn trainer gesproken die erg vriendelijk was.
Wij zijn vandaag allemaal gaan langlaufen.Het was super weer om te langlaufen.Jannick was tussen de middag ook even bij ons en kreeg een baan aangeboden als langlaufleraar en tourleider.Maar hij moet eerst op school erover spreken wat mogelijk is.Vrijdag was het hier de nationale feestdag. De Planaipistes gingen vandaag open.Nog nooit zo vroeg in het seizoen.
Er kwamen 1000 mensen skien.Jannick had de hele dag training,eerst op Hohentauern,dan gingen ze tussen door bindingen op de skies zetten, en dan nog training.Wij zijn 's middags ook naar Schladming gegaan want er was in de hallen een grote uitverkoop van Blue Tomato.
Jannick had nog een nieuwe helm nodig voor als hij gaat skien of boarden. Ik heb er een mooie gevonden, ook een Burtonmuts met ingebouwde koptelefoon en woofer, kan hij zijn mp3speler op aan sluiten.Hij kan de muts dan onder zijn helm dragen als hij gaat boarden.Het zijn erg dure mutsen maar op de uitverkoop 11 euro. Alles wat ze daar verkopen is in ieder geval met 50% korting en oplopend tot 80%.Diane won op haar bonnetje nog een Burtonmuts, heeft ze aan Jannick gegeven en dat ding is nog niet van zijn hoofd geweest.Zo'n muts kost nog 29 euro en ik zou het er niet voor over hebben als ik het had moeten kopen.Hij vind hem prachtig.Je krijgt bij koop in de hal zo'n bonnetje en dan moet je in de winkel kijken of je wat gewonnen hebt.We kwamen er toch voorbij en gingen even kijken.De helm kost normaal 120 euro en ik mocht hem hebben voor 39. Dat viel nog mee.We hebben een broodje kebab gehaald en hebben Jannick opgehaald.Benji ging ook met ons mee naar boven.
Vanmorgen om half 7 kwamen Diane,Jan en Jordy afscheid nemen.Ze gingen weer terug naar Nederland.Jannick werd om 8 uur opgepikt door Toni Liederer die met Nico,Benji en Jannick naar Tauplitz rijdt om te trainen.De trainer kan dan gelijk naar Tauplitz want die woont in Bad Mitterdorf. Dus dan komt hij in ieder geval ook weer terug met Toni naar boven.
Het is na een hele week somber weer,zonnig en weer blauwe lucht.De temperatuur steigt maar zal komende week weer kelderen. Er kan nog steeds gelanglauft en geskied worden.
Diane belde dat ze weer goed zijn aangekomen in Nederland.Het is toch leuk als je op herfstvakantie gaat en je krijgt een wintersportweek.