Lichtpuntje

Woensdag

We gaan al vroeg naar de verzekering, na talloze telefoontjes willen ze ook de verklaring van de RVD niet . De auto moet door iemand van de TUV gekeurd worden maar wie ze ook bellen niemand is bevoegd om een auto te keuren. Dan een lichtpuntje, er komt vandaag iemand in Grobming die dan wel onze auto wil keuren. We spreken af bij een benzinestation en deze brave man is van de Tuv en bevoegd maar kijkt zijn ogen uit want eigenlijk heeft hij het nog nooit gedaan.

Met een spuitbusje over alle leidingen om lekdicht te beproeven en voor de rest kijkt hij alleen maar. Kosten 150 euro. Hij schrijft een handgeschreven verklaring en we krijgen nog een officieel papier toegezonden. We vragen nog na of het mogelijk is een anprufungsboek te krijgen maar dat weet hij niet. Voor de keuring hebben we eerst nog bij de garage de remvloeistof laten vervangen en daar een officieel papier van dus alles zou nu goed moeten zijn. Helaas moeten we wachten tot 19 oktober omdat dan pas weer de toelatingsanprufung is. We kunnen dan tot die tijd niet rijden want morgen is de laatste dag van onze verzekering en kentekenplaat. Bij de verzekering hebben ze afgedwongen dat we de auto niet mee hoeven nemen want hij is verder al goedgekeurd , het is alleen een papier gezijk. Want hoe krijgen we de auto daar als we niet kunnen rijden? Jan moet een aardig stukje fietsen om daar te komen en dan daarna met de trein naar Liezen naar het Finanzamt om de belasting te betalen en stempels te halen en dan met de trein naar Schladming om de verzekering en de nummerplaten te halen en dan met bus of trein naar Pruggern om het op de auto te doen en dan kunnen we rijden. Dit is het scenario maar hopelijk komt er niet weer iets wat ze willen. Dit was weer een hele dag auto.