Laatste dag van Februari

Vanmorgen wakker rondom 8 en een poos Amazon kijken. Ondertussen broodjes gebakken en een kop koffie gemaakt. Jan ging eruit om te douchen en ik daarna. Gelijk de badkamer gepoetst, wasmachine aangezet. Keuken aangeharkt en klaar. Het is super zonnig met sluierbewolking. Het was nog lang onder nul maar als de zon warmer wordt is het snel warm. Vandaag een totaal zeurende rugpijn.
We hebben hier de hele dag oorlogsinformatie en nauwelijks normale tv. Het is ook heel erg dichtbij. Ik maak mij zorgen en probeer het van mij af te zetten. Probeer doorte gaan met het normale leven. De prijzen rijzen hier de pan uit. Maar dat alles is niets wat die mensen in de Oekraine door maken. Wat als hij gek genoeg is om atoomwapens te gebruiken. Hij is niet in te schatten , een gevaarlijke man.
Dan zag ik een oproepje staan met een lijst , er vertrekt de 2e een bus naar de grens van Oekraine. Ik had zeer veel verpakte verbandmiddelen en doosjes paracetamol , verpakte mondstukjes voor als je iemand wil beademen. verbandscharen, verpakte handschoenen, mitelladoeken verpakt. Dus allemaal ingepakt. nog wat toiletspullen en maandverband die ik op voorraad had. Ze vroegen om wegwerpbestek borden enz. Daar kon ik ook een doos meevullen. Morgen moet ik naar Schladming naar het ziekenhuis voor mijn hand en dus gelijk afgeven.
Dan kwam Meli met mijn nieuwe tupperware . Dat is snel helaas mis ik een dekseltje van mijn spaghettipot. Die komt na. Jannick was ook al thuis met een vrachtwagen van zijn baas. Ze gaan een bank ophalen die ze 2e hands hebben gekocht en de oude bank van Meli naar Singsdorf brengen. De bank van Meli is heel breed en deze die ze gekocht hebben smaller en langer en een L vorm. Ik ben nieuwsgierig. Ik denk een verbeteringwant hun huiskamer is vrij smal en dan zo´n brede bank was gewoon te veel ligbank en te weinig zitten. Ze konden er wel met zijn vieren op liggen.
Net even het weerbericht gezien, zo de warme onderbroek moet weer aan vannacht gaan we weer naar minus 13 hier. Ik hoop voor al die mensen die onderweg zijn dat het niet zo koud is. Ik begrijp die mensen in Nederland op internet niet die zo ageren tegen de politiek om mensen te laten komen. Ze staan zelf waarschijnlijk als eerste klaar als er iets gebeurd om geholpen te worden. Het zijn dezelfde mensen die tegen Corona maatregelen zijn, die over alles een complot theorie hebben. En wat hebben ze het zelf slecht. Mijn hart bloed als ik al die vrouwen en kinderen zie die de grenzen over komen. Ze laten hun complete mannelijke familie achter en weten niet of ze elkaar ooit terug zien. Hier in Oostenrijk zijn al veel acties gestart. Zo hebben ze de gestrande Oekrainische vrachtwagenchauffeurs voedselpakketten gebracht. Die kunnen niet meer toegrijpen op hun bankrekeningen en kunnen niet naar huis. De andere kant is dat veel boeren nu een groot probleem hebben want er zouden alleen al deze week in Tirol 300 man aankomen om te oogsten. De boeren stellen nu ook woonruimte ter beschikking aan die nog wel kunnen komen inclusief hun familie.
Wat ben ik blij en dankbaar met mijn leven in vrijheid, met wat we wel hebben, maar vooral dat ik mij geen angst hoef te maken om de familie.
Ik heb net even met Theresa en Sabrina getelefoneerd. Ik moet zo lachen om Sabrina. Ik stel mijn vragen in het Nederlands en krijg dan gewoon antwoord van haar dus ze verstaat het echt goed. Theresa moet morgen weer naar school van Ingrid en ze weet nog steeds niet wat ze heeft. Dat komt omdat Ingrid altijd perse naar de kinderarts wil en die heeft geen tijd. Hun huisarts onze voormalige zegt dan door de telefoon gewoon uitslag. Tja woensdag komen ze weer dan kijkt Oma wel even als het er nog is en weet ik het niet dan ga ik langs mijn huisarts.
Ondertussen was dit alweer de laatste dag van Februar, maar de lente komt er nog niet aan.